Gå til innhold
Arkivverket

[#41173] Antall leste-rekord?


Gjest Håvard Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Håvard Olsen

Dette er helt vilt.Begge er allikevel startet av Digitalrkive selv. Finner vi høyest antall leste startet av en BRUKER?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oddbjørn Johannessen

Tema nr. 10830 (Ramborg Knudsdtr. Lejon) i Brukarforum har 11009 treff. Det er ikke sikkert det er rekorden, men det må vel i hvert fall være blant de mest besøkte temaene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Ja det er jo typisk at emner som 'Harald Hårfagre' og andre emner om kongelige er så mye lest, mens det er få som leser emner om husmenn og vanlige bønder. Jeg har aldri forstått at emner om kongelige skal være så mye mer interessant enn å lese om bønder og husmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det som forbløffer oss mest er at det samlede tallet på leste innlegg er så høyt. Telleverkene vil i 2006 rimeligvis registrere over 5 millioner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Det betyr jo at det er mange som syns at dere gjør en god jobb med det arbeidet dere gjør. Selv har jeg nærmest blitt avhengig av brukerforumet, og er også av og til innom arkivforumet. Søker også en del i manntall og folketellinger for Helgeland og Trøndelag, og noe i innscannede kirkebøker. Likevel bruker jeg vel mest det jeg finner på internett som 'veiledning', og skifter og kirkebøker på mikrofilm leser jeg ganske flittig. Etterhvert som flere kirkebøker scannes inn blir jeg nok også en flittig bruker der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Aas

Grunnen til at flere leser emner om folk som levde for lenge siden, som f.eks. Harald Hårfagre, er at dette berører flere slektsgranskere enn de som var født på 1800/1900-tallet. Derfor er det også mer sjeldent å få svar på forespørsler om 1800/1900-tallsfolket, selv om disse er lettere å granske.Altså antall leste har neppe så mye med status å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Knut Skorpen

Med snart 58 000 lesningar har vel innlegg 42015 om Køhler-saka sett ein uslåeleg rekord. Vi må berre vedgå det, alle norske kongar eg slegne av ein austerriksk hertug.Eg har ikkje bandbreidde nok til å kunne følgje den debatten, men eg tinger ikkje raskare nettlesar av den grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg gjorde ein liten innsats for Knut. Han kan vel ikkje unngå å høyra til ei av mange grupper. Han kan vera seriøst interessert i vanskelege slektshistoriske problem. Eller han er interessert i livet til dei kongelege, før og no. Han kan vera interessert i pedagokikk; korleis få folk som ikkje er viljuge til å la seg overbevisa bli overbevist (om enten det eine eller det andre). Eller han kan rett ogs lett vera interssert i følgja med på korleis antall vaksne menneske akn føra ein varbal kamp dei fleste ikkje har sett maken til sidan me hadde små ungar.Min innsats er at når ein no går inn i denne debtten vil ein i utgangspunktet berr sjå innlegg frå og med innlegg nr 1001 (symbolsk startpunkt, sjølvsagt). Så kan ein derifrå velja å sjå alle, eller kanskje, om ein i nokre timar ikkje har følgt med, dei førre 100).Så no kan også du Knut følgja med i ein diskusjon som best kan samanliknast med kampen om Anastasia, ein kamp som eigentleg enno ikkje er over. Programmet mitt vil handtera automatisk kvart 1000 innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Takk, alltid hjelpsame Jan. Men 'utakk er verdens lønn', med lettare tilgang til tråden sank debattnivået. Når det gjeld meg sjølv: Eg er interessert i mykje, men 'pedagokikk' er ukjend for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.