Gå til innhold
Arkivverket

[#41180] Kan noen hjelpe å finne Ole Jens. Opphav?Lenke er vedlagt


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg søker hjelp til å finne Ole Andreas Jensen sitt opphav.Han er født i Kristiansand og det er også kona.Da er de sannsynligvis viet der også siden sønnen som bor hjemme, 23 år er født der. Kan noen hjelpe meg å finne enten Dåpen til Ole Andreas Jensen,vielsen e.l. LenkeMed vennlig sommerhilsen fra Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Jan Frode,der er lagt ut noen kirkebøker fra Kristianssand (fra 1818), men tidsommet 1825 til 1838 mangler, det er vel i den perioden både vielse og barnas dåp befinner seg.I 1801-tellingen er det 91 Jens i Xsand, men kanskje barnas navn (1865) kan gi en indikasjon på hvem som kan være Ole Andreas foreldre.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Det eneste jeg har foreløpig er at skomaker Ole Andreas Jensen er født omlag 1807 og at hans mor het Ingeborg Marie Chritjersdatter(eller Christjersdatter) det første er vel mest sannsynlig.Noen som har mikrofische/film for Kristiansand ca.1807? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Barna Abel og Andreas benytter Lange som etternavn i 1865, og dersom alderen på sønnen Andreas (7 år) er korrekt, betyr det vel at begge foreldrene har tidligere ekteskap bak seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg har et problem.Skannede Kb har problemer for tiden.Kommer ikke inn i Kb for Kristiansand. mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg kommer inn, (gjorde det i sted ihvertfall), hva skal jeg se etter (fra 1818, men unntatt 1825-1838); årstall; fødde, viede, gravlagde, (så ikke konfirmanter i sted)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidun Søbstad

Jeg har også kjempeproblemer med å åpne sider i de skannede kirkebøkene.Det var en lettelse å høre at flere har samme problem, jeg var redd det var pc'n min som hadde fått heteslag :o)Reidun Søbstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg henviser til lenken i innlegg 1 samt Arnfrid sitt innlegg nr. 4 . Vedlegger følgende Lenke på sønnen Andreas E 7 år i 1865 oppført som deres sønn.Her er dåpen hans.Ole Jensen og Ingeborg Marie Jensen er oppført som faddere.Navnet Abel går igjen her.Hva er dette-kan noen gi meg en forklaring?Jeg sitter her og undrer.... Her er dåpen Til Andreas Emil: Lenke mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elin H. Skibenes

Det er vel berre litt klønete skreve i -65 teljinga. Abel Gunhilde er vel dotter til Ole og Ingeborg Marie. Andreas Emil er son til Abel G.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Helt riktig for jeg fant vielsen hennes på Skannede Kb.for Kristiansand:LenkeMen der står det at Abel Gunnilde Lange er ugift.Kanskje mannen var død og det burde stå e istedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg mente selvfølgelig at hun står oppført som ugift i 1865 og at det kanskje burde stått enke __________________________________________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.