Gå til innhold
Arkivverket

[#41189] født i Lardal 1882


Gjest Tove T Eek
 Del

Recommended Posts

Gjest Tove T Eek

Jeg finner Torvald Skaug i 1900 telling for Oslo / Kristiania , og der er det oppgitt at han er født 2 juli 1882 i Lardal , men jeg har ikke funnet han i kirkeboka , eller spor av han i bygdebok for Lardal.Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Næss

HeiHar du leita i kirkeboka for Lardal kommune/Svarstad sogn?Det finnes ei Magna Skaug, f.1885, tjenestepike på Hannevold i FT1900. Kan dette være en søster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Næss

HeiDette skulle være landsoversikt over personer født i Lardal, som i FT1900 benytter Skaug som etternavn. 2 personer fremdeles bosatt i Lardal og 5 er flyttet til Kristiania. Antar at disse bruker Skaug etter gårdsnavn og at det neppe er dåpsnavn. Vil tro at Lardal Bygdebok muligens vil kunne gi mer svar på ditt spørsmål.Kommune Fornavn Etternavn Fødested Fødselsår BostedKristiania Thorvald Skaug Lardal 1882.07.02 Bryggerigangen 4Lardal Karoline Skaug Lardal JL 1883? Milrønningen (Helgeland)Lardal Magna Skaug Lardal JL 1885 HanevoldKristiania Gunda S. Skaug Lauerdal i Jarlberg 1879 Holmboes Gade 6Kristiania Lina S. Skaug Lauerdal i Jarlberg 1871 Holmboes Gade 6Kristiania Edvart Skaug Laurdal 1868 Thereses Gade 36Kristiania Olaf Skaug Laurdal 1873 Toftes Gade 52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Else B. Rustad

Du finner ham innført i kirkebok nr. II-1 for Lardal (Svarstad): Født 2. juli, døpt 13. august 1882, Thorvald, sønn av ungkar og gårdmannssønn Olaf Svendsen og pike Karine Tostensdatter. Faren er oppgitt å bo på Melaas og moren på Skoug. Andre opplysninger: Far født 1862, mor 1859. Mvh Else B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Takk for god hjelp og en stor takk til Else som bekreftet det jeg ante , at han var født utenfor ekteskap.Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.