Gå til innhold
Arkivverket

[#41193] Johan Arenfeldt Steffensen


Gjest Berit Sandviken
 Del

Recommended Posts

Gjest Berit Sandviken

Hei. Er på leit etter denne mannen, f. i Eidsvoll1872 (ifølge ft.1875) Hvem var mannen med det spesielle navnet,- og familien forøvrig, spes.søstrene Hilda S.1864 0g Lovise S 1866. Hvor befant han seg mellom 1875 og vielsen i Oslo i 1906. Og hvor ble han av senere? Far er Steffen Halvorsen Smestad,1828-1900. gm. Elen M. Larsdatter 1843. Kan denne familien ha bodd i 'Steffenshimet' på Dokken i Eidsvoll i en periode? Hvor er dette stedet i såfall lokalisert? Steffen eier Dalsløkken v.ft.1900. Mange spørsmål, som jeg gjerne vil finne svar på. Takk skal dere ha. Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke til Steffen Halvorsen i 1900 her også: LenkeHvor barna befinner seg i 1900 har jeg ikke funnet ut. Håper noen fra lokalområdet kan hjelpe deg med dette.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Sandviken

Hei, og takk. Dette har jeg, og siden disse folkene rimeligvis dro fra bygda, Lars til Usa, Johan i Oslo 1906, Emil også Oslo 1900, men dette er også alt jeg har funnet ved hjelp av lokal hjelp. Jentene forsvinner i løse lufta for meg. Får smøre meg med tålmodighet en stund til, da. Takk i allefall Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest R Bjerke

Hei! Her er en linke til dåpen til Johan A. Steffensen: LenkeSer at han er født 13.04.1872, kan dette være samme person som ligger gravlagt i Oslo? Det ligger nemlig en Johan Steffensen født samme dato, død 06.07.1947 på Gamlebyen gravlund i Oslo.Han ligger der sammen med:Anne Marie Steffensen - f. 1879, d.1942Kaare O.A. Steffensen - f. 1916, d.1971Karen Kjærstad - f.1907, d.1980Thor Arnefeldt Steffensen - f.1918, d.1999(Johan Steffensen - f.1872, d.1947)Kan dette være 'slekta'?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Sandviken

Hei. Høres jo unektelig interessant ut. Har funnet i scannetkrk.bok at han giftet seg i Petrus krk. 1906 med Anne Marie Olufsen f.1879, og at de døper en sønn i samme kirke 1.nov 08, som kalles Simon Arnefeldt. Meget mulig at du er på rett spor. Noe mer du kan finne ut av? vennlig hilsen Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg legger en lenke her til den Johans Steffensen som er gravlagt på Gamlebyen Gravsted i Oslo: LenkeSkulle nesten tro det var samme person , f. samme dato ser det ut til:mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Sandviken

Hei igjen. Her må det være en sammenheng. Har du kommet bort i noen av de andre søsknene til Johan A? Som nevnt klarer jeg ikke å finne spor av jentene i bygda her,- så langt. oen tanker om de spesielle navnene? Takk igjen Berit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.