Gå til innhold
Arkivverket

[#41214] Sökehastighet for lesing av skannede dokumenter


Gjest Helge R. Næss
 Del

Recommended Posts

Gjest Helge R. Næss

Jeg leter på: Oslo/Vestre Aker/klokkerbok/vigde/ 1882. Sitter dessverre 'meget lenge', dvs. ofte 5 til 10 minutter og venter på at listene skal komme opp, men som regel forgjeves.Jeg innser at det er ferietid, at jeg kanskje er for utålmodig, samt at arkivverket har hatt mange startvanskeligheter som det tar tid å rydde opp i.Når dette er sagt, kan det være at min maskin er treg i sommervarmen ? Jeg arbeider med XP, Outlook Express 6.0 og bredbaand med en hastighet av 100 Mbps. Er det for dårlig hastighet eller er det andre vanskeligheter for tiden ? Meget takknemlig for litt veiledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Næss

PS: Jeg ser nå f.eks. av nr. 41211, og flere andre steder, at dette problemet har meldt seg ganske ofte.Man forsöker visst stadig å tilpasse serveren (?), noe jeg selsagt ikke forstår meg på.Men har denne serveren hatt (alt ?) for liten kapasitet sett i forhold til digitalarkivets store popularitet ?Sorry for that: - jeg innser at det har vært et meget vanskelig startår og er takknemlig for alt vi får, ikke minst for en som sitter her i London og ofte kan slippe å reise til Oslo hvis digitalarkivet kan skaffe meg det som jeg leter etter.. PS: dette var skrevet för jeg så Jan Oldervolls svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.