Gå til innhold
Arkivverket

[#41225] 1.000.000 kirkeboksider!


Gjest Rolf Steinar Bergli
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Steinar Bergli

Gratulerer med EN MILLION scannede kirkeboksider. Takk for innsatsen så langt, og ikke minst for at vi får tilgang gratis!Hilsen Rolf Steinar Kristiansand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Melder meg på blant gratulantene. En fantastisk flott mulighet vi har til å finne slekta vår og det beste av alt: Det meste er fullt leselig. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Ja, her er det vel all grunn til gi sine gratulasjoner til…..!!!Det er bare det at jeg ikke helt forstår hva det hintes til ! – Har virkelig digitalarkivets scannede kirkeboksider kommet opp i 1.000.000 av 1.850.000 mulige ???Kan noen av gratulantene eller andre forklare før jeg konfirmerer min gratulasjon.IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Utleggingen av kirkebøkene på nett forutsetter: 1) mikrofilmene digitaliseres, 2) de digitaliserte bøkene indekseres og publiseres på web.Dagens statistikk sier at 1.003.688 bilder (doble sider) av 1.850.000 er digitalisert, 619.634 bilder (doble sider) er indeksert og publisert. Dette betyr at 61,9% av de digitaliserte sidene er ute, og at vel 380.000 sider venter på indeksering. Indekseringen vil i høst ventelig gå raskere enn digitaliseringen, d.v.s. prosenten vil stige godt over 62%, og i løpet av noen måneder komme opp i 100%. Indekseringen startet høsten 2005. En tredjedel av den jobben er gjort. Dersom man fortsetter i det tempoet man holder nå, skulle det indikere at man vil være ved målet kort etter 1. juli 2007.Det er så langt lagt ut på web 3014 kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Aasegg

Jeg vil gjerne være med på den gratulasjonen! Og bøyer meg samtidig i støvet for den jobben som blir gjort! TAa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ola Ljødal

Ja, dette er verdt et digert HURRA! Leser du ca 274 kirkeboksider om dagen, har du i løpet av 10 år lest alle 1 000 000 sidene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Til Nr 8. Her i 'Dalstrøka innafor' med 64 KBPS går det nok et helt liv med til å lese så mye. Gratulerer likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Nygård

Gratulasjoner herfra også, men et lite sukk: Er det bare på min maskin at sidene har blitt så mye tyngre å laste ned enne før? Det tar lang tid å bla side for side... Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Yngve Nedrebø

De årvåkne vil ha observert av det nå er skannet mer enn 1,1 million kirkeboksider, samtidig som prosentandelen ferdig indekserte er steget til 70,3.Nå er 3866 kirkebøker ute på nett. Det betyr at det er lagt ut 852 nye bøker siden 4. august, 26 nye bøker hver arbeidsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Gratulerer! Dette er et forbilde til etterfølgelse i våre skandinaviske naboland-ja også andre land.Den service dere tilbyr brukerene står det respekt av! Tusen takk for det som dere gjør- Hurra-Hurra- Hurra! GRATULER !Vennlig hilsen Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Thorud

Mens resten av landet kan hoppe i taket av glede kan vel vi med interesse for kirkebøker i Oppland krype ned i kjelleren. Kun 9 av de 852 bøkene (jfr innlegg 13) gjelder Oppland, og atpåtil er 2 av de 9 på kun 3 sider.Dessuten ligger Oppland i særklasse på bunn når det gjelder andelen av kirkebøkene som er indeksert, med 13% mens Oslo ligger på ca 60% - landsgjennomsnittet er ca 35%.Med samme framdrift som siden 4 aug. kommer kirkebøkene for Oppland å være ferdig indeksert i 2011/12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel  G Larsen

Vil rette en STOOOOOR takk til dere alle som driver med dette fantastiske prosjektet. For meg som driver med slektsforskning på fritiden (gjerne på kveldstid) er det godt å ha internett og all informasjonen liggende her ute. Det blir som oftest vanskelig og gå til arkivene og lete og bruke timer på timer der.Dette kirkebokprosjektet har ført til mye nyttig info for meg og mine.Et fantastisk arbeid som blir gjort. Er det noe håp for gratis kirkebøker i Sverige de kommende år?Hilsen en stor beundrer av norsk riks-/stats-/digitalarkiv. Kai S G Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.