Gå til innhold
Arkivverket

[#41228] Ingvald Ebbestad og hustru Thora Gustava. Gift i Drammen i 1901. Hvor ble de av?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Tittelen på temaet kunne inneholdt noe om 'Den forsvunne pølsemaker', men det ble det ikke plass til .....Pølsemaker Ingvald Johan Ebbestad giftet seg i Bragernes kirke i 1901 med Thora Gustava Johansen, f. 1879 i Lier. Johan Ebbestad var født i Strømmen (Svelvik) i 1880 - i FT 1900 er han ugift pølsemakersvend i Drammen.Ingvald og Thora Ebbestad fikk en sønn, Alf Marinius, i 1901, men etter det har jeg mistet sporet.Thora Gustava Johansen var halvsøsteren til min oldefar og jeg arbeider for tiden med å finne ut hvor det ble av Thora Gustava og hennes to brødre, Thorvald (f.1882) og Johan (f. 1885). Begge brødrene var i live i 1900.Er det noen som vet noe?Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Gjest Kjell Hamberg

Jeg prøver igjen, denne gangen med en vri i retning av familien Ebbestad:Finlesing av klokkerboka for Bragernes (+ et par andre kilder) bragte for dagen at Ingvald og Thora Ebbestad faktisk fortsatte å bo på Bragernes i Drammen. Så langt jeg har funnet til nå fikk de 6 barn (og muligens 1 eller 2 til): 1) Alf Marinius f.1901 (g.1933 med Helga Marie Lyche) 2) Ragnhild f.1903 (i live 1967) 3) Gunvor Eugenie f.1906 (g.1946 med kjøbmann Sigurd Johnsen fra Lier) 4) Reidar Osmund (1908-1909) 5) Reidar Aasmund f.1909 (d.1969?) 6) Martha f.1912 (i live 1967). Søstrene Ragnhild og Martha, begge ugift, bodde i Cappelensgt. i Drammen i 1967.Ebbestad-slekta er stor og jeg har ikke klart å finne fram til etterkommere til noen av de nevnte. Kan noen hjelpe? Om bare med em mailadresse eller et telefonnummer.Hilsen Kjell Hamberg (khambdotonline.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om du søker under telefonkatalogen på Ebbestad Drammen får du opp en lang rekke med navn på Ebbestad i Drammen og på Konnerud. Siden du ikke vet fornavn på mulige etterkommere må du vel nesten prøve navnlista og ringe rundt for å spørre om disse kjenner til etterkommere:Prøver med en lenke til navn i telefonkatalog: LenkeLykke til! Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Jeg har vel ikke vært gjennom hele telefonkatalogen og Ebbestad, men det er ikke langt unna. Ingen jeg har snakket med har hatt noen kunnskap om de personene eller etterkommere i den linjen jeg søker. Det er derfor jeg prøver dette forumet...Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

Hei. I Svelvik er det et stort område som heter Ebbestad. På 1970-tallet ble området lagt ut til boligformål under navnet Ebbestad 1 og Ebbestad 2. Dette mener jeg å huske hadde vært en gård. Dette er ett skudd i blinde, men kanskje har det en forbindelse. Lykke til. Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbjørg Storvik

En rask titt på Disnorges gravminner Buskarud viser at Alf M. f. 9.11.1901 døde 27.10.1983 og ble begr. på Strømsgodset kirkegårs. Hans kone, helga M., f. 17.03.1905 døde 14.06.1976, og er begr. samme sted. Det er bilde av gravbstedet. Der er også en dame ved navn, Ingrid f. 2.02.1911 og er d. 8.01.1990. Ved å søke på fornavnene til de andre kan de jo dukke opp. Cappelensgt. er på Bragernes, mens Strømsgodset er på Strømsøsiden av Drammen. Gullbjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg prøver med en lenke til bildet av gravstøtten.Om den ikke går inn så søker du bare på navnet under finn gravsted i Dis-gravminne register. Veldig bra bilde: LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takker og bukker! Da er vi inne på rette slekta! Jeg hadde faktisk datoene for dødsfall for Alf og Helga fra Famyliysearch/IGI, men det stod ikke noe om hvor de døde eller hvor de var begravet. Damen Ingrid må jeg se litt nærmere på - hun var ny for meg.Hilsen Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.