Gå til innhold
Arkivverket

[#41231] Anders Eriksen og Fransvis Olsd., innflyttet fra Meldal til Hemne i Sør-Trøndel


Gjest Rune Andre Nygård
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Andre Nygård

Anders Eriksen og Fransvis Olsd. ble gift i Meldal, Sær-Trøndelag den 9. juni 1835. Anders ble født 1806i Meldal av foreldre Erik Eriksen Grut og Kjersti Eriksd. Fransvis var født 1806 i Rennebu og var datter av Ole Knutsen Bruholt og Ingeborg Pedersd. De fikk i 1835 en sønn, Erik og Deres oppholdsted ved dåpen var Grut.De flyttet 1835-37 til Hemne og fikk 1837 en sønn Ole. Deres oppholdsted ved dåpen var da Hegstad.Ole, som er en av mine aner, flyttet til Nord-Frøya og ble i 1864 gift med Lovise(døpt Kattarina Lovise) Corneliusd. født 1842.Det jeg lurer på er: Hvor ble det av Anders og Fransvis? Etter dåpen i 1837 så kan jeg ikke finne disse personene verken i kirkebøkerne eller i folketellingene. Mest sannsynlig så har de flyttet, men hvor?Her trenger jeg hjelp!MVH Rune Andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Her er Kirsti, den eldste datteren til Anders Eriksen og Fransvis Olsdt.. Hun ble født i Rennebu før foreldrene ble gift. De bodde da begge på Gorset (på den gården som jeg bor på, faktisk).LenkeDet var virkelig interessant å høre at Anders og Fransvis flyttet til Hemne. Dette tilhører også min slekt ettersom Kirstis datter Anne giftet seg med min oldefar.Hvis jeg skulle finne noe om disse, skal jeg gi beskjed. Prøvde som snarest å finne Erik Andersen i 1835, men kunne ikke finne ham. Antar du har sjekket inn-/utflyttingslistene i Hemne og Frøya.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Andre Nygård

Hei Inger. At Erik og Ole hadde ei søster viste jeg ikke:)Jeg har sjekket inn/utflyttningslistene både for Meldal, Hemne og Frøya. Jeg mener å huske at Anders og kona er registret i utflyttingslistene for Meldal, men jeg har av en eller annen grunn glemt å registrere det i min database.Min ane Ole f. 4. juni 1837 er i FT 1865 her[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=57&filnamn=f61617&gardpostnr=581&personpostnr=4106&merk=4106#ovre>Lenke og 1900 her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Det var ikke i 1835 jeg prøvde å finne Erik Andersen, men selvsagt i FT 1865.Kommer tilbake hvis jeg finner noe. Hadde vært fint om du kunne gi meg et hint hvis du fant noe også.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.