Gå til innhold
Arkivverket

[#41233] Karen Sofie Gundersdtr. f. 1845 i Spydeberg og Aron Andersson.


Gjest Geir Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Geir Moen

Søker opplysninger om hennes familie (foreldre osv.) Hun gifter seg i Grønland kirke 4.mai 1866 med Aron Andersson fra Tøksmark i Sverige. Hennes far var Gunder Syversen. Men jeg finner hverken han eller henne i 1865 tellingen.Ved giftermålet er hun oppført som født i Spydeberg.Mvh. Geir Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Gunder og Sissel ble gift 5/10 1825 Askim Østfold,Barn:Syver 1826, Anne 1829, Torkild 1832 og 34, Thore(datter)1838, Maria 1842, Karen Sophie 1845.Alle døpt i Askim Kirke,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

telling 1865.Fladebydalen Enebakk:Der finner vi bl.a Thora ug.frihandlerske med mora Sissel f.1801 enke og søstrene Marie og Karen.Broren Thorkild Gundersen er my be han som er telt Wæggerdalen Haabøl.F.1834 ug.landhandler med husholderske Karoline Andersdtr.og Johanne Hansdtr.Tjenestepige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kolbjørn Næss

Hei.Kanskje dette kan hjelpe deg litt videre? Karen, moren Sesilie(som nå er blitt enke) og Karens søstre Marie og Thora i Enebakk i FT1865. LenkeI 1866 ser det ut til at familien Aron og Sofie får en sønn som døpes i Moss (Avskrift fra Family Search, lenken virker ikke): JOHAN ALFRED ARONSEN /// Christening: 18 NOV 1866 Moss, Ostfold, Norway /// Parents: Father: ARON ANDERSEN Mother: KAREN SOPHIE GUNDERSDR /// Source Information: C424673 1845 - 1869 0255779Kolbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Aron Andersen f.21/11 dpt.22/11 1836 Tocksmark kirke.Foreldre:Anders Larsen og Elin Olsdtr.gift 26/12 1829 Tocksmark Varmland.De fikk flere barn i Tocksmark.Maria 1830, Cajsa 1834, Aron 1836,Anna 1840, Ingeborg Elisabeth 1843, Stina 1846.(Fra Tocsmark kirke innlangt family search)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Info om hennes familie,skriver du Geir. Hvor vidt?Enebakk 1875.på Sikkerbøl.Her er Thora f.1838 nå gift med tømmerfløder Kristian Hansen og barn.(Ser ikke de andre i farten.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Telling 1801.Askim på Kvachestad gaard.Bonde og gaardbruker Syver Gundersen 28 år med kone Thore Axelsdtr.26 år.Begge 1.ekteskap.Barn:Gunder 5 år.Anne Margrethe 3 år og Maria 1 år.Kan være her Gunder kom fra.Men hva hendte med gården?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Javel ser ut som faren døde og ble gravlagt 10/5 1801 Askim,Han var født ca.1770 og kona Thore Axelsdtr Gjevik ca.1774 .Hun ble gravlagt 2/11 1837. De ble gift 13/3 1796 Enebakk Akershus.Ikke sikkert dette er rett familie,men de har alle navn som går igjenn hos Gunders barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Syver Gundersen f.29/3 1772 Elgsrud Ski (eller Kraakestad)Akershus. Foreldre Gunder Syversen Margrete Johnsen(slektsfil utlagt på family search)Thore Axelsdtr.f.1774 Jevik Enebakk.Foreldre:Axel Pedersen. Anne Margrethe Johnsen.(slektsfil utlagt på family search på denne slekta også)Så her skulle dere finne nok info om vi har rett familie Geir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Moen

Hei på dere;-)) Og hei igjen Nina:-)Jeg er målløs!!! Dette var over all forventning. Jeg satt i natt og lette så øyet var både stort og vått men enten har jeg søkt feil eller så var jeg for trøtt. Med info om hennes fam. tenkte jeg bare å få stadfestet hennes fødested og eventuelt hennes far og mor. Så kunne jeg lete videre selv. Men tuuuusssen takk alle som bidro.'Nå går alt sååå meget bedre', som en kjent politiker engang sa. Mvh. Geir Moen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Ja dette var dårlig av deg Geir.hehe. Gården på Enebakk skrives Gievig.Og der bor i 1801 en Axel Pedersen med kone Anne Thorsdtr.Så det stemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Einar Frisvoll

Jeg har lyst å vite mer om Anne Katrine Gulbrandsdtr Rosenberg.Vet at hun var fødd i Finli i Overhalla i 1847,og død i Lesja 1907.Også hvem hun var gift med og barna hennes.(Bl.a.Nils Bakke)Men hvor og når var hun dopt? Eller var hun ikke det? Hvordan VAR hun? Av utseende? Stor eller liten ? Lys eller mørk? Av sinnelag?(Hun fikk navnene 'Naseløs-Katrine' og Kerja-Katrine.Hvorfor? Hun og mannen Fredrik Benjaminsen var respekterte og vel ansette her de reiste! Fredrik har flere visst å beskrive,Kanskje noen også kan beskrive Katrine?? Du kan gjerne gjøre det på mail til einar.frisvoll@c2i.net siden jeg spør om beskrivelse av en person. MVH og takk fra Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Andersson, Aron Dräng (ogift man)f. 21/11 1836 i Fågelvik, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 29/10 1861 från Amunderud, Östervallskog, Värmlands län (Värmland) till Skiptvet, Östfold fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 4Emibas emigrationsakt: Östervallskog S 1861 004Onormerade namnformer:Destinationsland: Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Elisabeth Maria er f 1843 gift med Gustaf Persson Lampa f 1839 i Silleboda. Barn Albin 1872, Elof 1874, Anna Gertrud 1877, Ellida 1881, Frida Maria 1884, Ingeborg Otilia 1886 og Alma Kristina. Første født i Tøkmark resten i Østervallskog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.