Gå til innhold
Arkivverket

[#41264] Personalia på Foreldre til Lars Johan Larsen f 1846 i Balsfjord


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei viser også til tema 41256 Finnes det personalia på foreldrene til Lars Johan Larsen f 4 okt 1846 i Balsfjord. Altså på Lars Olsen og Kirsten Johnsdr.Vet ikke hvor jeg skal finne disse Mvh Rolf Magne Kirkbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Takk Odd Kommer man noen ledd videre bakover på dette? Håper du kan hjelpe meg.Spørs om det også er koblinger til Sverige? mvh Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Hei Odd Ser på folketellinga 1801 for 1936 Carlsøe at det står Jon larsen Huusbonde 26 år spørs om det er feil og at det kanskje skal stå Ole i stedet som fornavn.Spørs hva som er riktig. jeg printet ut Kirkebok døpte i Karlsøy 1763-1788 der finner jeg en Ole larsen fra Sørstraumen f 4.6.1775 kan det være ham?Rolf Magne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Det må nok være feilskrift - seIGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0OLE LARSEN Male Marriages: Spouse: SYNEVE MICHELSDR Family Marriage: 08 SEP 1799 Karlsoy, Troms, NorwayMessages: Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Hei Rolf Magne. Det er et lite problem når det gjelder foreldrene til Lar Johan Larsen - Lars Olsen og Kirsten Johnsdatter.Det ser nemlig ut til at det finnes to ektepar med samme navn som døper barn omtrent samtidig i Troms - henholdsvis Tromsø og Karlsøy: jf utdrag fra FS:You searched for: Birth/Christening, Troms, Norway Father: Lars Olsen, Mother: Kirsten Johnsdatter 1. ELEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 05 OCT 1835 Karlsoy, Troms, Norway 2. KAREN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 25 JUN 1837 Karlsoy, Troms, Norway 3. ANE BIRGITHA - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 29 AUG 1762 Karlsoy, Troms, Norway 4. JOHAN CHRISTIAN LARSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 16 JUN 1851 Tromso, Troms, Norway 5. LARS JOHAN LARSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 04 OCT 1846 Tromso, Troms, Norway 6. NILS JOHAN LARSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 18 JUL 1841 Tromso, Troms, Norway 7. OLA ANDREAS LARSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 26 SEP 1837 Tromso, Troms, Norway 8. PEDER ANDREAS LARSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 16 JUN 1839 Tromso, Troms, Norway 9. HENRIK LARSEN - International Genealogical Index Gender: Male Christening: 22 JUN 1845 Karlsoy, Troms, Norway 10. ANE MARGRETHE LARSEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 16 JUL 1843 Tromso, Troms, NorwayKirsten Johnsdatter som døper barn i Karlsøy har mellomnavnet Susanne. og det er ekteskapet mellom henne og Lars Olsen 29.9.1839 i Karlsøy vi har funnet tidligere.Du må trolig lete etter et annet par (Kirsten Johnsdatter og Lars Olsen) som døper sine barn i Tromsø. De ble vel trolig gift rundt 1837 når de døper sitt første barn.Beklager dersom jeg har ført deg på villspor, men det er alltid et problem nå to par med samme navn holder til i samme område på samme tid.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.