Gå til innhold
Arkivverket

[#41284] Kari Monsdatter Sylta f: ca.1800


Gjest Ottar Eliassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ottar Eliassen

Hun var gift i 1830 med Bendik Johannesen Sletten f:1797 Bosatt Mellingen/Bruknappen. Det sies at hun var adoptert. Hvam var hennes foreldre? mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Er dette ekteskapet - og navnet Mari (ikke Kari)?IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0BENDIK JOHANNESEN Male FamilyMarriages: Spouse: MARI MONSDR Family Marriage: 02 APR 1830 Lindaas, Hordaland, NorwayMessages: Extracted marriage record for locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the marriage date.Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torleif Odland

Jeg tror at jeg prøvde å hjelpe en annen her på Brukarforumet om samme person for noen år tilbake.Jeg mener å huske at hennes mor kom fra Toska, og mornavnet var Jonasdatter, farsnavnet var Mons Nielsen. Jeg mener også at hun av en eller annen årsak kom til Sylta, for Sylta og Toska er naboøyer. Jeg tror derfor at det var hun som var fødd 15.sept 1802. Men for all del, jeg kan huske feil.torleif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Ser ikke bortfra noen av disse forslagene. Har henne også omtalt som Mari. Om hun kan vere født i 1802 er også mulig. Alle forslag ër velkommen. mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kenneth Bratland

Mons Nilsen Sylta f. 1766, d. 1836 på Sylta, gift 1793 med Ragnilla Simonsdtr. Kvalheim f. 1764, d. 1836 på Sylta. Dette er foreldrene til Mari f. 1795 som ble gift med Bendik Johannessen Sletta.Mvh.Kenneth Bratland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Mange takk Kenneth. Regner med at du ser at det er Bendik, søn av Brynhild Iversdatter Sletten F:1765-1801. Har du vert på ferie Kenneth, nå i sommer? Vi hadde et slekttreff i Kvalvåg i sommer. Det er en av grunnene til at jeg går inn på denne siden,(se Gulen), av familien.Vet nå at denne siden, blant annet mot det som ikke kom under Lygra (Martinus Ones/Olav Ones) Jeg lover å gi utfyllende orientering på alt jeg har , slik at Bygdebøker o.l kan bli mest muligt rett og opplysende. mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Eliassen

Noe som vet når Mari Monsdatter døde? Vet mannen døde 1836, har ikke dato. De hadde vistnok 3 barn. Min oldefar, Lars Bendixen 1835-1915 er ok, men når ble de andre født? mvh oe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.