Gå til innhold
Arkivverket

[#41290] Margrete Andersdatter Qvigstad f. 1717, Toten


Gjest Anne Sagflaat
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Sagflaat

Margrete gifter seg med Anders Bentsen Dyste i 1736. Det er mulig det er henne som er f. 1717 med far Anders Qvigstad, og som er gravlagt 1796. Men hvem er foreldrene? Etter det jeg har klart å finne ut er det to samtidige Anders Qvigstad. Den ene er Anders Nielsen Qvigstad og den andre Anders Simensen Qvigstad.Anders Simensen Qvigstad gifter seg i 1734 med Ane Olsdatter Gaarder, Anders Nielsen Qvigstad i 1725 med Marte Olsdatter Gaarder. Hvis en av de to Anderser er far til Margrete må det ha vært i et tidligere ekteskap.Finner også en Margrete Andersdatter Qvigstad f. og gravlagt i 1722. Hvem er hennes far?Takknemlig for hjelp etter uendelig mange timer med kirkebøkene fra Toten uten å bli noe klokere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiEn kjapp titt her og jeg finner Margrete f 1717 med far Anders. LenkeAnders er også far til Anne f 1719. Dette er samme Anders da forlovere er de samme.Hvis du ser på bosted og blar deg nedover er det flere Quigstad-bruk, men jeg finner bare en Anders.Men som sagt, jeg har bare brukt et par minutter på dette.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.