Gå til innhold
Arkivverket

[#41317] Olof Simonsson f. 1835-04-10 Bindal sn


Gjest Mari Johansson
 Del

Recommended Posts

Gjest Mari Johansson

Jag söker efter uppgifter på min mf m föräldrar. De hette Simon Olufsen f. 1802, Norge och Hedvig Danielsdotter f. 1811, Norge. De får en son Olof f.1835-04-10 Bindal, Norge enligt hfl längden i Sunne, Värmland, Sverige. Det som jag nu undrar över om de får några fler barn i Bindal, var bodde de i Bindal när de får denna son Olof? Alla uppgifter tas tacksamt emot om denna familj. Mvh Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Hei!IGI må alltid sjekkes, men her finner jeg en Lars Simonsen, sønn av Simon Olufsen og Hedvig Danielsdatter. Han er født og døpt i Elverum, Hedmark fylke. Det er jo et stykke fra Bindal i Nordland, men kanskje familien flyttet? Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Johansson

Grethe, det stämmer att lars är Olofs broder. Nu är det frågan vilken Lars du har hittat för det finns två Lars i familjen. Den ena är Lars f. 1843-11-07 Huslegaarden, Hoff, Norge, döpt 1844-01-07 Elverum kyrka, norge, död 1846-04-09 Hede, Härjedalen, sverige. Den andra Lars är född 2 månader senare , alltså 1846-06-23 , död 1904-01-08 Minnesota, Usa. Så de fick en son strax éfter den första Lars död och som de döpte till Lars också. Jag vet inte vars den andre Lars är född, om det är i sverige eller Norge. Simon och Hedvig har farit land och riket runt i både norge och sverige. Simon var kopparslagare. Mvh Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Løvås

Jeg fant ingen Oluf Simonsen f bindal 1835, menFinner en Ole Simonsen f: 14.05 1835 -Far Simon Olsen Bamle kjedeflikker mor Helene Danielsdtr. Hidstaaende foreldre var paa reise til Alten, og var deres herdøpte barn født Bedstaden prestegjeld.- I Bindal kommunes hjemmesider ligger lister over døpte i Bindal. Vel verd å sjekke. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Johansson

Hej Ingrid, jag har en liten fråga till dig, min norska är inte så bra *ler*, vad betyder Kjedeflikker? Har simon dubbla efternamn Olsen Bamle? Jag tackar dig så hjärtligt för detta svar, ha det bra Mvh Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid Løvås

Hei Mari Bamle står ikke sammen med navnet. Bamle er vel bostedet de har oppgitt hos presten. Det står Bamle kiedeflikkerer. Kanskje skal det være kjeleflikker. En som lager kjeler feks av kobber,kanskje.Skal prøve å ta meg en tur på statsarkivet i morgen for å ta en titt i kirkeboken selv. Dette fant jeg som sagt under hjemmesidene til Bindal kommune. Lokale kilder.Ingrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mari Johansson

Ingrid, jag tackar så hjärtligt för hjälpen och jag var inne på hemsidan på Bindal kommun så jag så jag hittade dessa anteckningar också. Tack för hjälpen och ha det bra Mvh Mari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.