Gå til innhold
Arkivverket

[#41327] Også ukjent fjellparti


Gjest John O. Svenning
 Del

Recommended Posts

Gjest John O. Svenning

Hei! Driver fortsatt med skanning av lysbilder og har som jeg nevnte i min forrige etterlysing et fjellparti til. Er det noen som kjenner dette, også fra kysten, helst Nord-Norge. Mvh John

bilete1128.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Kan det vera frå Stokksund i Sør-Trøndelag? kanskje med det same du kjem ut Stokken nord for Stokksund. Sjølv tvilar eg fordi eg ikkje kjenner det litt snøkledde fjellet i bakgrunnen, men har ikkje andre framlegg slik med det same.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Jeg har jo bare beveget meg i skipleia sør-nord langs kysten. Ville dette fjellpartiet være synlig fra skipsleia? Beklager at det tok lang til før jeg reagerte på innlegget, har vært opptatt med mitt 'andre fjell'. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Jeg er litt usikker på hvor store båter som går denne leia, men 'Brandal' ville nok gått gått gjennom Stokksund vil jeg tro. De største båtene går vel ei ytre lei utenom selve Stokksund, som jeg mener ligger i den nordlige delen av Åfjord (Har ikke du slektsnavnet ditt fra Stokkøya forresten?). Jeg lurer forresten på om ikke den indre og ytre leia møtest omtrent her. Om det stemmer så kunne du tatt bildet uansett hvilken av de to leiene som ble valgt den gangen. Har jo gått forbi her mange ganger den tiden jeg jobbet på fraktebåt og ikke minst da jeg drev som fisker på Lofoten og Finnmarka. Men det begynner jo å bli noen år siden, så jeg er på ingen måte sikker.En barndomskamerat var forresten mannskap på selfangstskuta 'Brandal' om jeg ikke husker feil. Dette måtte også være en gang på 1960-tallet. Ellers er det bare en måneds tid siden jeg besøkte en annen kamerat på Brandal. Vi har jo som kjent det såkalte Ishavsmuseet der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest John O. Svenning

Hei! Takk for opplysningene, forøvrig har jeg ikke navnet fra Stokkøya, min oldefar kom fra Svenning i Stod (nå Steinkjer). Siden du nevnte Ishavsmuseet, Bjarne Brandal var vel en av ildsjelene der. Vi var sammen på Jan Mayen ett år, traff han i fjor høst like før har gikk bort. Var ombord på Brandal i 6 uker, ekspedisjon med polarinstituttet. Jeg har forøvrig kjente fra Stokkøya som er bosatt her i Trondheim og har samme etternavn som meg. Får vise ham bildet. Mvh John

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.