Gå til innhold
Arkivverket

[#41329] Min tippoldemor Christiane B. Andersdatter


Gjest Dagfinn Thomassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Dagfinn Thomassen

Christiane (født 1829) fikk en gutt i 1854,Thomas Angell Thomassen, sammens med Tomas (Bell) Tomasen fra Selbu (født 1830) , utenfor ekteskap. Thomas A. ble satt bort til en fosterfamilie og hans mor bodde vistnok på nabogården på Tjøtta. Det jeg lurer på (og synest er vanskelig å finne ut av) er om hun stiftet ny familie osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Thomas Angell ble da bortsatt til Alstadhaug på Skiftet.Da er det kansje mora som er telt der på gården Sørø både 1865 og 75. I 1875 på Sørø står:Christianna Benedikte Andersdtr.Logerende enke f.1829 Følling s.Stods Pr.gjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dagfinn Thomassen

Takk for det. Men hvordan kan jeg finne hvem ektemannen var, ettersom hun var registrert som enke i FT 1875. Og om hun hadde flere barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Berg

Det var det da Dagfinn.Jeg har leita rundt på nettet etter kirkebøker for Alstadhaug.Men ingen på nett dekker tidsrommet 1865 1875.Får heller ikke treff på family search.Jeg regner med at det er i Alstadhaug hun da event.ble gift.Da må du kansje på statsarkivet,eller noen her inne sitter med den kirkeboka om du er heldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.