Gå til innhold
Arkivverket

[#41335] Aner fra Sverige


Gjest Marit Sørlie
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Sørlie

Mange av mine aner kom fra Sverige på 1700-1800 tallet.Vet noen hvordan jeg lettest kan finne ut noe om disse? Finnes det noe digitalarkiv som dette i Sverige, eller noe annet en kan søke i på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest marit sørlie

Hei Hanne! Flott hvis du kunne hjelpe meg! De jeg enda ikke har funnet opphavet til er: Ole Olsen Granbæk. Han skal være fra Vermeland, men jeg har ikke navn på foreldre. Han er født ca 1825,giftet seg med Berthe Andersdatter fra Hadeland,flyttet til Hurdalen. Poul Poulsen(Eriksen,Soltjernet,Morstadsæter).Født 1828 i Helsingaland. Far: Erik Poulsen.Poul gift 1856 Med Abigael Andersdatter.Bodd Hurdal/Hadeland.Mvh.Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellinor Lie

Til Hanne (innlegg 4) Hvor får man tak i svenske folketellinger og bøker om emigrasjoner? Jeg leter etter min grandtante som utvandret fra Norge! og som sannsynligvis giftet seg to ganger i USA. Jeg har ikke navn på noen av herrene, men i siste ekteskap fikk hun etternavnet Herberg, men der er det to sannsynlige ektemenn. Hennes mor er født i Vãrmland, men jeg finner heller ikke hennes fødested og foreldre. Jeg mener ikke at du skal forsøke å finne noen for meg akkurat nå. Til det har du ikke nok å gå på, og jeg vil forsøke selv første. ( Ja Laila; det er Berta som fremdeles volder bekymring!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, Frågor som berör släktforskning i Sverige ställs lämpligen i Anbytarforum, som Knut Fasting hänvisar till ovan. http://genealogi.aland.net/discus/ Ställ frågan under ett ämne Du tycker är lämpligt. Många hjälper varandra även i detta forum. Vänligen, Olle Elm PS. Har precis hänvisat en svensk forskare med norska anor hit och är tacksam om ni hjälper henne, då hon lägger in en fråga. DS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Petter Engh

Innlegger Marit har fått flere fine svar på hvor man kan søkes i Sverige etter slekt, men har ikke giddet å si takk en gang. Det er svakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Johansson

Har tidigare fått svar på var August Leonard Björk f 1864 i Sverige bodde 1900 (i Askim), men jag söker fortfarande förgäves efter hans vidare öden i livet. Jag kan inte finna skannade kyrkböcker senare än ca 1900 och då borde man väl kunna leta på andra ställen, men var? Tacksam för tips om hur jag kan gå vidare. Tackar på förhand för all hjälp hälsar Helge J

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marit sørlie

Hans Petter. Beklager at jeg ikke har takket for svarene jeg har fått!Godt at du påminner meg om det. Bedre sent enn aldri..sender derfor en forsinket takk til alle som har hjulpet meg videre!!Mvh. Marit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.