Gå til innhold
Arkivverket

[#41357] Vielse i Kongsvinger 1892-1893


Gjest Ingjerd van Bruggen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei!Har nå fått god hjelp med fødselen til Martha Elvine Nilsen, men leter fortsatt etter hennes vielse. Kan noen hjelpe?Anders Martinsen Granaas f. 1873 i Askim og Martha Elvine Nilsen f. 1874 i Kongsvinger. De må ha giftet seg før 3. mai 1893, da den første sønnen ble født innen ekteskap i Askim. Iflg. gamle avisomtaler om Anders ser det ut til at han tidligere var utstasjonert ved jernbanen i Kongsvinger, hvor også Martha var fra. Kan de ha giftet seg der? Den unge alder i betraktning tror jeg ikke de giftet seg så lenge før den første ble født.Ingjerd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Ingjerd. Ikke viet i Kongsvinger eller i Vinger. Du nevner Ullern i Sør-Odal i et annet innlegg. Mulig at T.B. ser etter i Ullern eller i Strøm sogn i Sør-Odal. Hilsen Finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Hei! Her har du vielsen til Martha Elevine i Strøm kirke, Sør-Odal den 2/1 1893Andreas Martinsen Granaas, Jernbane Telegrafist, f. 1873 Granaas i Askim og Martha Elevine Nilsen, Granaas Gard ? født 1874 Kongsvinger. Han konfirmert i 1888 i Askim. Hun konfirmert i 1889 i Ullern kirke Sør-Odal. Fedre: Gardbruger Martin Hansen Granaas og Konduktør Ole Nilsen. forlovere: Aksel Berg (Jernbanebetjent) og Andreas Johansen (Skinne formand) Lyst: 20/11- 27/11 og 4/12 1892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingjerd van Bruggen

Hei!Jeg bøyer meg i støvet og takker så mye for hjelpen! Også for opplysningene om konfirmasjonen i innlegg 41332. Kjempefint at jeg får med dette til boka mi!Ingjerd :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.