Gå til innhold
Arkivverket

[#41359] Oppslag i dødsfallsprotokoll for Oslo 1911


Gjest Øivind Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Øivind Larsen

Min oldefar Johan Andersen (Nordli) var født 19.07.1831 i Eidsberg og døde i Oslo 11.03.1911. Er det noen som kan slå opp i dødsfallsprotokollen for å se hva som står der?mvh Øivind Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg har dessverre ikk tilgang til dødsfallsprotokollene. Fant ikke Johan under Gravminner heller.Lurer på om det kan være denne gården han kom fra? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant den scannede kirkeboka med døde 1911, Eidsberg:Prøver med en lenke hit : LenkeOm det ikke går bra, så står det følgende: Johan Andersen Nordlie d. 11/3 begravet 18/3 , født 1832, Konfirmert Gutu, Bobel Kristiania, dødsårsak : Bronkit Det står en forkortelse som jeg tyder som gårdbruker, enkemann (Gb, e )Vet ikke om det er de data du er ute etter.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg er ikke sikker på om dette kan være den samme Johan Andersen i 1865, i så fall har han vært g. to ganger. Det kan være to med samme navn f.ca samme år i Eidsberg? LenkeHåper du har oversikten over hans ekteskap fra før?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øivind Larsen

Takk for alle innleggene, Gunn.Johan Andersen brukte delvis Nordli som etternavn fordi han kjøpte bruket Nordli (som nå er en del av gården Skikkulstad) i Eidsberg i 1877. Han var født i Eidsberg og bodde her til etter kona Lisa Andersdatter døde i 1903. De giftet seg 7.11 1852 i Eidsberg. Innleggene 4-7 omtaler riktig person. Jeg vet at en del av Johans barn bodde i Oslo. Der bodde han selv også da han døde. Jeg regner med at han bodde hos en av barna. Informasjon om hvor barna holdt til da var hovedgrunnen til at jeg ønsket oppslag i dødsfallsprotokollen i forbindelse med at han døde i Oslo 11.03.1911. Han ble nok gravlagt i Eidsberg, men regner med at dødsfallet er registrert i Oslo siden han døde der. De aktuelle barna han kan ha bodd hos er (alle født i Eidsberg):Annette Johansdtr., f. 7.10. 1857.Johan Peter Johansen, f. 29.5. 1860.Julian Johansen, f. 21.8. 1864.Emil Johansen, f. 12.3. 1868.mvh Øivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.