Gå til innhold
Arkivverket

[#41381] Hvem ble Birgit Peersdatter Kaarsgaarden, Uvdal gift med ?


Gjest Ove Gunnar Jacobsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ove Gunnar Jacobsen

Birgit Peersdatter Kaarsgaarden døpes 02.12.1717 og 28.09.1730 i Rollag i henhold til FS. Jeg antar at gården er Krossgarden i Uvdal i Buskerud.Min Berte Pedersdatter begraves i Andebu i Vestfold 08.12.1797 67 år gammel. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=brukar&temanr=39007&sok=Ove+Gunnar+Jacobsen&startnr=&antall=&spraak=&nr=1&antinnlegg=6#anker>LenkeHun var gift med Daniel Halvorsen, fra Grekvar i Uvdal om mine antagelser er riktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ove Gunnar Jacobsen

'Birgit,ingen fleire opplysninger om henne' sier Kåre Sønsteruds NORE-UVDAL I FORN OG NYE band IV på side 2615 i forbindelse med oppgjevingsskifte 16.02.1752 etter foreldrene Peder Knutsson Krossgarden og Kari Larsdotter Fønnebø.De fikk 6 barn: Birgit døpt 02.01.1717 (feil av meg i første innlegg) begravet 17.10.1721, Ingeborg døpt 18.02.1719 gift med Gunder Larsson Koggelien, Birgit døpt 25.07.1722 begravet 26.09.1722, Knut døpt 12.08.1724 gift med Kari Bjørnsdotter, Gro døpt 14.09.1727, Birgit døpt 28.09.1730.Hvis noen av ovennevnte navn opptrer som forlovere for Daniel Halvorsson Grekvar og Birgit Pedersdotter eller som faddere for deres barn ville brikkene falle på plass. LenkeDaniel Halvorsson Grekvar og Birgit Pedersdotter døper sin andre datter Kari. Det kan tyde på at Birgit er fra Krossgarden.Daniel Halvorsson Grekvar og Birgit Pedersdotter Krossgarden var tremenninger, og Daniels tante leide i Krossgarden så noe kontakt var det. Men ble de gift?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.