Gå til innhold
Arkivverket

[#41395] Emigrert fra Tinn 1928


Gjest Jorunn Vestli Rodian
 Del

Recommended Posts

Gjest Jorunn Vestli Rodian

Min farfar Jo(h)n Johnsen Eggerud f. 1893 i Attraå, Tinn, emigrerte til Canada 21. mai 1924. Døde visstnok i Canada/Amerika 1933. Var gift med Aase Halvorsdtr. Rue f. 1890 i Åmotsdal (Langlim), de hadde 4 barn - var igjen i Norge. For mange år siden fikk jeg vite at farfar visstnok hadde en datter utenfor ekteskap, født 1923/1924?? Har i mange år lurt på denne halvtanten og om hun igjen har familie. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Grønna Brataker

Hei JorunnHvis du vet omtrent hvor din farfar bodde i 1923/1924 kunne du sjekke fødselsregisteret for det aktuelle stedet om datteren står der. Fødselsregistrene ble ført av kirken og finnes i statsarkivene (Telemark hører til Statsarkivet i Kongsberg). En del av dem er også mikrofilmet og også digitalisert (sjekk linken 'Skanna kyrkjebøker' øverst).Mvh. Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.