Gå til innhold
Arkivverket

[#41416] Fødselsstiftelsen (Rikshospitalet) 1884. Kan noen hjelpe med et oppslag?


Gjest Kjell Hamberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Hamberg

Bøkene for fødsler på Rikshospitalet (Fødselsstiftelsen) for 1884 har ennå ikke kommet blandt de skannede bøkene for Oslo. Håper imidlertid at noen har dem på kopi og kan hjelpe med oppslag på opplysningene omkring fødsel/dåp for barnet Elise Marie, f.21.9.- døpt 1.10.18884. Foreldrene het Christian Andersen og Gunhild Johansen/-datter.Hilsen Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Rikshospitalet Min. 6, 1871-85s. 285. Qvindekjøn Aar 1884, nr. 107Elise Marie, f. 21 Septbr., dp. 1ste Octbr.Kjøbmand Kristian Andersen, f. 1853, Horten, 31 a., hustru Gunhild Andersen, f. Olsen, f. 1851, 33 a., Numedal Rollag.Bosted: Tromsøgade 18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Takk skal du ha! Ettersom hun ble født på fødselsstiftelsen hadde jeg ideer i retning av at foreldrene ikke var gift i 1884, men det var altså feil!Forresten litt artig å registrere at Kristian Andersen hadde slått seg opp fra snekker i 1875 (se Kristian Iversen i FT 1875 for Christiania) til kjøbmann i 1884.Mvh Kjell Hamberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Da fant jeg vielsen også. Iflg IGI giftet Kristian Andersen og Gunhild Johansdatter/Olsen seg i Christiania 5.juni 1881. Dessverre står det ikke noe om i hvilken kirke.Og dermed havner vi i tidligere innlegg (nr. 27520) her i Digitalarkivet med fødselen i Trondheim til Kristian Andersens far, Iver Andreas Andersen. Som også er i live i 1900 på Rønnild gård i Vestby.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Jepp! Du fant den riktige Gunhild! Den som leter mer vil også finne dåp for to barn til i Rollag/Veggli for Johan Olsen og Guri Olsdatter; hhv. Barbro (dåp nr 120-1847) og Ole (dåp nr.18-1849). Ole Johansen var min oldefar. Familien reiste fra Veggli til Lier i april 1852.Mvh Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.