Gå til innhold
Arkivverket

[#41431] Iver Andersen Berle, Davik 1750-1795 g. m. Brithe Knudsdtr.


Gjest Sylvi Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Sylvi Hagen

Iver Andersen Berle, kalte seg Ivar Berle, g. m. Brithe Knudsdtr. Liesæter, Selje (hun var g. 3 gg.)Er det noen som kjenner til foreldre til Iver og Brithe ?Kan Ivers foreldre være Anders Jensson Berle/Davikneset, d. 80 år i 1788, bruker 1749, g. m. enke Ragnhild Ulriksdtr. (enke etter Paul Ellingson, Berle) ?Takknemlig for hjelp. mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Hei og takk for tipset. Jeg har nå sett på 'kvien/aner' og finner Anders Jensen og Ragnhild Ulriksdtr., men jeg finner ikke deres barn og får da ikke sjekket om de hadde sønnen Iver Andersen Berle.Er det noen som har oversikt over barna til Anders og Ragnhild ? mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Takk til Eirin for hjelp/info. Jeg fant også dato for vielsen på F.S.Iver Andersen Berle skal være døpt 07.06.1750 og d. 04.04.1795.Brithe Knudsdtr. f. ca. 1767 d. 11.08.1823 på Flatraket, skiftet dat. 25.08.1826 (se arkivforum - opplysn. fra skiftet).Det er foreldrene til Iver og Brithe jeg søker, og da jeg fant Anders Jensson Berle og Ragnhild Ulriksdtr. under Berle s. 273 i Nordfjordboken bind II, 4. Davik, trodde jeg at jeg muligens hadde funnet foreldrene til Iver.Håper fortsatt på evt. bekreftelse. mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

Vet ikke hva som skjer så jeg prøver å kopiere BRITHE KNUDSEN Female -------------------------------------------------------------------------------- Event(s): Birth: Christening: 10 FEB 1765 Davik, Sogn Og Fjordane, Norway Death: Burial: -------------------------------------------------------------------------------- Parents: Father: KNUD LIESAETER Family Mother: INGEBOR -------------------------------------------------------------------------------- Messages: Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date. -------------------------------------------------------------------------------- Source Information: Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type: C300003 1760 - 1815 0126380 Film NONE Sheet: 00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg ser at lenkene fra Fam. s. er blitt borte. Legger inn vielsen mellom Ivar og Birthe her først: LenkeSkal se hva jeg ellers kan finne. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her har du den Birthe Knudsdatter som ble døpt i 1865, 10 feb: LenkeDet er litt spesielt når du skal lage lenke til Fam.s. Når du først har funnet din aktuelle kandidat, må du først gå tilbake til selve lenken. Ikke åpne men høyreklikk på lenken, da får du fram en meny, Velg Kopier snarvei, da kommer det rett inn. ( sikkert flere muligheter, men dette fungerer)Lykke til med søking . Skal se om jeg kan finne Ivar Andersens foreldre også.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er vielsen til Anders Jensson og Ragnhild Ulriksdatter i alle fall: LenkeKirkebøker bør sjekkes.Skal se om jeg finner barnas fødsel og dåp. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg fant heller ikke barna til Anders Jensson og Ragnhild Ulriksen ved foreldresøk. Den eneste Iver Andersen i passe alder finner jeg kun fars navn på her: LenkeDet er vel gården faren bor på, så det kan muligens være samme Anders, men det må vel også kirkebøker eller bygdebøker klargjøre.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg finner ikke Anders Møklebust eller sønnen Iver Andersen på Møklebustgårder i Bremanger i 1865-tellingen. Lenke Her er en av gården.Det kan vel tyde på at disse har flyttet. Skal se om jeg finner dem igjen i Sogn og Fjordane et attet sted?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Hei igjen. Stor takk for at du er så ivrig med å hjelpe meg.Jeg har også sett Anders Møchelbust med sønn Iver Andersen. Men jeg hadde mer tro på Anders Jensson Berle og Ragnhild Ulriksdtr. (g. 10.08.1749 Davik) som foreldre til Iver Andersen Berle 1750-1795. Hadde jeg bare funnet barneflokken til Anders og Ragnhild (?)Vi kan ikke lete så sent som i 1865. mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Gunn:Jeg tror du ligger en sånn cirka 100 senere enn det spørsmålet dreier seg om :-)Sylvi: Jeg er nesten sikker på at Anders Jensson og Ragnhild IKKE er foreldre. De fikk en datter Christi i 1750.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen
Gjest Sylvi Hagen

Tusen takk til Lars Ove for innlegg. Det var synd at jeg ikke kunne få knyttet Iver til Anders Jensson. I ditt siste innlegg - mener to Marthe ? mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Ved trykk på de to lenkene får jeg opp 1) Marthe Andersdtr. døpt 17.08.1750 med far Anders Jenss. Berle og 2) Marthe Isachd. døpt 14.03.1751 med far Isach Rasmuss. Berle. mvh Sylvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

UffDet skjer ikke hos meg, men jeg har vært borti det før.Den ene er Iver Andersen Tufto f. 12/12-1750, Aurland PrestegjeldDen andre er Iver Andersen Hamre, f. 29/1-1749, Leikanger PrestegjeldFunnet de her: http://fylkesarkiv.no/ (trykk på databasetjenester)Mvh Lars OveMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sylvi Hagen

Tusen takk til dere som har kommet med innlegg. Det ser ikke ut til at jeg kommer videre for øyeblikket. Tar gjerne fortsatt i mot tips/hjelp. mvh Sylvi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg skjønner ikke at dette ikke kan være rette karen:IVER ANDERSEN Christening: 07 JUN 1750 Bremanger, Sogn Og Fjordane, Norway Father: ANDERS MOCHELBUSTDatoen stemmer jo med innlegg 5. Og navnet Berle kan han ha tatt siden.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.