Gå til innhold
Arkivverket

[#41446] Døpt i Nykirke sogn i Gausdal, Ole Olsen, født i 1816, gift på Evenes.


Gjest Gry Axelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Axelsen

Hei,er det noen som har opplysninger om Ole Olsen og hans bakgrunn. Jeg vet at han ble født i Gausdal 1816 og døpt i Nykirken sogn i Gausdal. Men hvem er hans foreldre? Han giftet seg med Jacobi Amundsdatter, født 1823 på Evenes, hvor paret var bosatt.Hilsen Gry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Jeg har noen tilføyelser på innlegget ovenfor.Ole Olsen kaller gården Solsethagen i 1845 når han gifter seg. I 1801 er eneste gården som heter Solset en gård i Gusdal i Oppland, så det er vel sannsynlig at han har tilknytning til denne gården. Det står også at han er 28 år ved vielsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans-Petter Falao

Foreldre var Ole Olsen f 1792, Gausdal og Else Jonsdtr Forsetlien f 1792 d 1883, Gausdal. Elses foreldre: Jon Olsen f 1763 og Anne Madsdtr f 1761.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Gaustad

En liten tillegsopplysning: Solsethagen er/var et husmannsbruk under Solset.Jeg kan huske at det bodde folk der så sent som ca.1950. Vennlig hilsen Ruth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.