Gå til innhold
Arkivverket

[#41458] Sofia Olsdotter Galle


Gjest Margareta Carlgren
 Del

Recommended Posts

Gjest Margareta Carlgren

Jag undrar om det finns någon som känner till; Sofia Olsdotter Galle född 20/1 1865 Ödskölt Dalsland Sverige. Sofia flyttade till Norge 12/10 1883, hon kom då från Steneby i Dalsland. Senare gifte hon sig med Olaus Saetre och de skall ha bott i Sarpsborg och fått dessa barn; Helene, Ole, Johan, Selma som skall ha flyttat till Jylland i Danmark och gift sig med en Rasmusen, Anna, Jens.Tacksam för alla uppgifter som går att få. Är det någon som vet mer om Selmas gifte blir jag väldigt glad.Vänliga hälsningar Margareta Carlgren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og det er mulig du kan finne noen av barna som konfirmerte eller gifte ved å se på de scannede kirkebøkene fog Østfold: LenkeLars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margareta Carlgren

Tack för ditt svar Lars Ove. Ser att 1 barn, Jens, ännu inte fötts år 1900, och att min uppgift att maken hette Saetre kanske var fel? Han ser ut att heta Olsen och de bodde på gården Saetre i Tune, är det rätt tolkat? Kanske de senare tog namnet Saetre efter gården?Med vänlig hälsning Margareta Carlgren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ja det var ganske vanlig at man tok navnet etter gården man bodde på/eide, og det sannsynlig at de alle brukte Sætre som etternavn side.Jeg er ikke sikker, men jeg tror navneloven ikke kom før på 20-tallet i NorgeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margareta Carlgren

Ja, så kanske det var. Kanske, hoppas, någon kan upplysa mig om när dottern Selma flyttade till Danmark. Eller finns det någonstans man lätt kan kolla detta?Mvh Margareta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.