Gå til innhold
Arkivverket

[#41470] Hvor ble det av tante Maren Oline Kråkmo Rissa og Leinstrand Sør -Trøndelag.


Gjest Inger Marie Bergqvist
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Marie Bergqvist

Er det noen som har opplysninger om min tante, Maren Oline Kråkmo født. 18 mars.1890 i Rissa i Sør Trøndelag. Foreldre Maren Anna Eliasdatter Kråkmo født 1863 i Kråkmo Leksvikstranda. Far Ole Johansen Kråkmo født 13 okt. 1857 i Leksvikstranda. Maren Oline ble konfirmert i Leinstrand kirke 1. okt. 1905. Ole Johansen er min bestefar. Han var enkmann i 1893.Giftet seg med min bestemor 1895.Hilsen Inger Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg var inne på Ellis Island manifest. Er ikke flink til å legge permanent lenke dit (kanskje noen andre gjør det?).Refererer noe av det som kunne være av interesse for å identifisere henne:Maren Krokmo, 24 år, domestic (hushjelp), fast bosted Melhus, født i 'Statsbygden', nærmeste pårørende i Norge: far Ole Krokmo, Leksvik. Hun skulle til en 'friend' Ole N. ?ager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg legger lenke til Passenger Record LenkeDerfra kan du selv gå videre til Original Ship Manifest. Hun står som nr 4. Du får først opp side 2 og må bla til neste for å få side 1. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.