Gå til innhold
Arkivverket

[#41474] Serverproblemer i DA?


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Iver Mosvold

Neppe noe spesielt her på Hamar, Geir Ove !Men går det spesielt tregt nå om dagen, da ??Jo da, dette dukker opp fra tid til annen:CGI Error The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headersOg hurtigheten på kirkebokdatabasen er vel et problem vi foreløpig må forsone med, men ellers er vel det meste OK.Geir Ove ! Kanskje computeren din er litt sliten m.t.p. oppkobling til DA. Prøv med en pause (dersom du klarer) !!(Det siste var en spøk, men sjekk gjerne denne Lenke) IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Til (2): Stundom tregt her også. Så tregt at jeg iblandt ikke har fått logget meg inn på Brukarforumet. (Trodde først det var på min PC feilen lå, før jeg oppdaget alle andre nettsteder spretter opp, før jeg rekker blunke.) Mvh E.E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

IverJeg tror du har litt problemer med din egen data da du leser Geir Ove i stedet for Lars Ove. Ler.Men det er denne feilmeldingen jeg får: 'CGI Error The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP heade'Jeg er klar over at de scannede kirkebøkene har et problem, men særlig i går og i dag har jeg hatt det samme problemet tidvis på web-debatten og ved søking i folketellingene. Jeg har en rask linje (4000 kbit/s)så dette er litt merkelig.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Hadeler-Jacobsen

Har gitt opp flere ganger p.g.a. treghet på maskinen. uansett tid og dag, og absolutt ikke bare de skannede kirkebøker.Mvd Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Helene Erntsen

Går veldig tregt her også til tider. Jeg får heller ikke logget meg inn på Brukerforumet iblandt, slik som Ellef og jeg har samme hastighet som Lars Ove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Sorry, Sorry !!! LARS OVE. (Jeg kan jo navnet ditt, -Sånn er det når man kjenner en annen med navnet: Geir Ove).Dersom mange mener at feilmeldinger dukker hyppigere opp nå enn før, og at alt går tregere, så må det tas til etteretning. Men jeg har ikke merket noen vesentlig endring nå i det siste.Når DA for et års tid siden valgte å gi anledning til å legge inn åpnede billedfiler i innleggene, så regner jeg med de tok hensyn til serverens kapasitet. Mon tro om noe av problemet ligger her.IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dette er litt rart. Eg er inne i DA truleg hundrevis av gongar om dagen. For tida kan eg ikkje sjå at det er problem. Alt går raskt og greitt. Men i tilfelle det er noko som heng tok eg no å restarta servarprogrammet. Kanskje det hjelper? Eg skal følgja litt ekstra med.Elles er det lurt å leggja denne typen emne i Arkivforumet, Brukarforumet er det svært tilfeldig om eg les.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jan Oldervoll:Ja det er litt rart. Og det er ikke tilfeldig. Jeg er også innom debattforum mange ganger i døgnet, og i noen tilfeller henger det. Hva er grunnen?. At det er trafikk er greit nok, men....Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Feilmeldingen 'CGI Error The specified CGI application misbehaved by not returning a complete set of HTTP headers' har blitt ganske vanlig i det siste for undertegnede også. (Den har nok eksistert i et halvt år sikkert...)At den kommer et par ganger i løpet av kvelden er ikke uvanlig.Og jeg har kun sett den når jeg går til denne siden Lenke via IE 6.0Den har ALDRI dukket opp på andre nettsteder rundt omkring i verdens-web'en... :-)Jan Peter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Dene melding er eit resultat av debattlistene oppdaterer seg sjølve ein gong i minuttet. Du ser det om du studerer klokka i øvre høgre hjørne. Feilmeldinga får du om nettlesaren din av ein eller annan grunn ikkje får tak i den oppdaterte sida. Trykkjer du Reload kjem den attende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jan Oldervoll:Ja det er mulig. Jeg kjører Maxthon Browswer i Internet Explorer. (dvs at jeg at jeg har flere vinduer åpne samtidig), men dette har aldri vært noe problem før.For meg virker det som serveren i DA 'henger'.At Maxtlon oppdaterer seg selv en gang i minuttet bør jo ikke være et problem ?!?Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg oppfattar det ikkje som eit problem i det heile. Slik det er no vil altså innhaldslista oppdatera seg sjølv. Du slepp m.a.o. trykkja reaload for sjå om det er kome eit nytt innlegg. Prisen å betala er at du av og til får feil og må trykkja den same RELOAD du elles måtte trykkja for å få sjå om det er kome nytt innlegg. Eg kan godt slå av denne tenesta. Då vil felmeldingane forsvinna, men samstundes måtte eg og alle andre oppdatera lista manuelt for å følgja med. Eg vil ehller ha feilmelding ein gang eller to for døgeret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jan Oldervoll:Jeg kan leve med 'tregheten', men mitt innlegg viser jo at jeg ikke er alene. Spørsmålet blir jo ' hva kan gjøres?'Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.