Gå til innhold
Arkivverket

[#41475] Er det noen som har tilgang på kirkebok for Langenes, Nordland for 1874 ?


Gjest Marita Nilssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marita Nilssen

Skulle gjerne ha visst om det står noen konfirm. dato, og hvor på Jokumine B. Jakobsdtr ved hennes vielse 15/7/1874 med Andreas J. Jakobsenmvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Jeg har ikke kirkebøkene for handa, men jeg veit at hun var født i Sparbu, og visstnok døpt Joakima Benedikte (Joakime og Jokumine var navn som lett blei forveksla). Foreldrene het Jakob Johannessen og Johanna Nilsdtr. Antakelig var de ikke gift, for da Johanna døde i 1880 i Øksnes, blei hun oppgitt å være ugift. Hun var forøvrig født i Snåsa. Joakima døde i Vågan i 1927, har jeg fått opplyst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Nilssen

takk til dere begge to.Johanna Nilsdtr's forfedre har jeg trolig funnet fram til.Det er Joakimes far jeg prøver å finne fram spor etter. Joakime er f 24/6/1848 og døpt 18/10/1848 i Skei, NT iflg FS.Faren heter som Johan sier Jakob Johannessen Bue. f ca 1815 Sel, Gudbrandsdalen. Det er flerer Jacober og ta av.Jacob og Johanna fikk ei datter til iflg FS nemlig Ana Nicoline f 4/7/1844 i Snåsa,NT. Hun ble trolig gift med en Esten Eriksen fra Sverige.Synes jo det er litt rart om ikke Jakob og Johanna ble gift da di har fådt to barn sammen med 4 års mellomrom.....Jeg leter videre....mvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marita Nilssen

Hei John. Jeg hvet ikke hvilken Jacob det kan være. Har et eldre innlegg der jeg har søkt etter ham: 32693.mvh Marita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.