Gå til innhold
Arkivverket

[#41478] Emigrant Erik Eriksen Sævareid (Skånevik), f ca 1835


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Fikk en telefon i dag fra Stavanger. Der var noen amerikanere på et hotell som søkte slekt i Norge. De hadde disse dataene; Erik Eriksen Sævareid, f ca 1835 i Skånevik, emigrerte ca 18 år gammel. Hadde en søster Valgjerd.Han er ikke nevnt i Sunnhordlandsslekter, så vidt jeg kan se.Her er de som bor på Sævareid i 1801LenkeNoen som har opplysninger om personen?Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg har dessverre ikkje den Skånevikssoga som omtalar Sævareid. Der var 4 Erik Eriksson i 1801, og då var ikkje denne personen fødd.!Søstera Valgjer kan vera:Valgjer Eriksdtr. Sævareid 1849-1896 gift med Ola Olsson Sævareid 1836-1915. Dei budde på Rullestad, som Ola overtok etter onkelen. Dei hadde 12 born, men ikkje så mange av borna fekk born. Men dei har etterkommarar på Rullestad, og truleg også på Sævareid. Dottera Valgjerd f. 1890 vart gift med Ole G. Sævareid.Erik (1913-?) og Johannes (1919-2006) Rullestad (som var omtala i eit anna tema for ei tid sidan) var barnebarn av den Valgjer som kom til Rullestad. Både Erik og Johannes har born som bur på Rullestad og omegn i dag.Eg veit ikkje om det er rett Valgjer eg har funne; det kan jo vera fleire Valgjer og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Hei Marie,her er vel den familien i 1865 LenkeKan du sende meg en mail med navn på de etterkommerne som du mener bor i området, slik at jeg kan formidle kontakt tilbake?affi@online.noMvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Her er nok den Valgjer som kom til Rullestad, men alderen på broren Erik stemmer ikkje:LenkeHan du spør om kan jo vera f.eks fetter, eller onkel av denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Telefon fra K. Sævareid kl 21.00:31 10 1975 fikk Erik Sævareid flg brev fra SAB, jfr 1833-1975, ved Marta Eide:Fritt gjegitt etter tlf.samtale:'Hele familien emigrerte.Alle ovennevnte er funnet bl døpte i Skånevik for gbr Erik Eriksen og hustru Ingeborg Tolleivsdtr Øvre Sævareide, barn Vier f 19.1.1823, Tolleiv, 6.11.1825, Valgjerd 13.12.1829, Tor 22.11.1832, Erik 3.11.1835, Nils 28.10.1839.Foruten hadde de Erik f 1819 d 12.2.1842, Tor 22.3.1828 d s år.'K.S. fortalte videre at Korrespondent Erik Sævareid Usa, d 79 år gml i 1992, f i North Dakota av norske foreldre, fra Sævareid v Åkrafjorden, korrespondent i Paris, Frankrike og var den første som fortalte amerikanerne at tyskerne hadde kapitulert. Barnebarn/oldebarn av Erik eller en av hans søsken.Omtale av familien i Haugesund Avis fredag 10 10 1975.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Da ser det ut for at begge Eriks foreldre; Erik Eriksen og Ingeborg Tollefsdtr kan ha bod på Sævareid i 1801; Ingeborg 10 år og Erik, trolig 7 år. se lenke i (1)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Tror saken er løst,men iflg M. Skålnes er der slekt av Erik på Rullestad. Har formidlet dette tilbake. Håper de får meldingen.Denne korrespondenten er jo godt kjent, min mann forteller akkurat at Erik Bye hadde et TV-program om han for en god del år siden. Ser også på en nettside at Erik Bye og Karl Erik Harr har laget en bok 'My Grandfather that I newer knew' der Erik Sevareid skrev det amerikanske forordet.Takk for alle innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Søster til Ingeborg som hette Ingrid f.ca 1770 ble gift med Bertel Kjølvson som er forfedrene til avdøde Kjølv Egeland. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg har sendt mail, Arnfrid. Ser at du no har fått meir opplysningar.Visste denne K. Sævareid om Erik hadde slektninger på Sævareid i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Nei, det han visste var at både foreldre og barn hadde emigrert, dette iflg brevet fra SAB fra 1975.Men der må jo være fjernere slektninger, men spørsmålet er jo om vi klarer å få det formidlet. Jeg kan jo prøve å få fatt i adressen til amerikanerne. Skal sende damen som ringte en SMS og oppgi min e-post, og spørre om adressen deres.Vi kan vel være fjerne slektninger både du og jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

3tippoldefar min på Markhus hadde 2 koner frå Sævareid. 4tippoldefar min i Skålnes hadde ei søster gift Sævareid. Så eg kan jo vera i slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk også til Johan Arthur, så langt.Jeg ser at damen har ringt meg fra en fasttelefon, kanskje fra et annet sted, men skal prøve å ringe henne i morgen og formidle at vi kan holde kontakt med familien i USA.Så, vi kan godt prøve å oppspore slekten i Norge.De fikk også et tips av meg om en Sævareid i Stavanger, som iflg K. Sævareid kunne være relativt nær slekt. Jeg må si jeg ANER ikke, men vi kan jo prøve å hjelpe dem. ANER heller ikke hvor lenge de blir i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Jan Arthur: Stemmer det at Kjølv Egeland (12) har namnet sitt frå Eikeland i Moster? Eg trur eg har lese det ein stad. Men at mora ætta frå Sævareid, kan eg ikkje hugsa å ha høyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I Bømlo IV side 206, nr. 16 står det at Bertel Kjølvson Eikeland f.1780, d.1815 Gm. Ingrid Tolleivsdtr. Sævareid i Skånevik, d.37 år gammel i 1807. Barn: Kjølv f.1805 g.Eikeland. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Den Valgjerd som er nevnt i innlegg 2 er datter til Erik Viersson og Valgjerd Olsdtr. på Sævareid nedre i Skånevik. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Etter ein slitsam dag på jobb, drog eg rett til biblioteket for å sjekka om eg hadde lista opp rette nolevande slektningar av denne Erik (sendt på mail til Arnfrid).Dersom Skånevikssoga har rett, hadde Erik eit par eldre søsken som ikkje er nemnd under 7:Guri (1813-1842)Erik (1815-1816) Erik f. 1819 skal ha døydd i 1871. Han hadde kone og mange etterkommarar, men alle (utanom han sjølv) for før eller seinare til Amerika.Guri Olsdatter Sævareid var gift med Ola Olsson Rullestad (1804-1894). Det ser ut som om dei budde på same garden som foreldra hennar (Nigarden, Øvre Sævareid). Born:Ola (1836-1915), RullestadEirik (1839-1924), ugift/barnlausValgjer (1842- ), Årtun i Sauda, gm Kristen ØysteinssonOla Olsson Sævareid var gift med med Valgjer Eriksdatter Sævareid (1849-1896). Dei budde på Rullestad og hadde 12 born, men dei fleste døydde ugifte. Dei to som hadde etterkommarar var:1. Per/Peder Rullestad (1873-1957) gm Astrid Johannesdtr Gjerdevik (1873-1956) frå Ølen. Born:Ole (1910-26.04.1940), fall i Krigen i Flå, Hallingdal. Barnlaus.Erik (1913-199?), Rullestad, 6 barnAlis (1915-199?), Fagerland, Auklandshamn. Barnlaus.Johannes (1919-2006), Rullestad, 4 barn 2. Valgjer (1890-1974) gm Ola Gunnarsson Sævareid (1891-1965)buddi i Oppigarden, Øvre Sævareid. Dei fekk 9 born; den siste fødd i 1934, så fleire av dei kan vera i live. Dei bur eller budde i Odda, Molde, Bergen og Stord. Berre ein ungkar vart buande på Sævareid, eg veit ikkje om han lever.Så det ser altså ut til at dei næraste slektningane til etterkommarane av Erik f. 1835 er dei frå Rullestad som eg lista opp til Arnfrid. Det kan og vera etterkommarar i Sauda etter ho Valgjer som vart gift dit.I tillegg er det den søskenflokken (nemnd til slutt) som er spreidd utover landet og deira etterkommarar.Forfattaren av Skånevikssoga (som plar vera ryddig!), kan sjølvsagt ha gått i surr på Sævareid. Der budde veldig mykje folk, og ikkje minst namnet Erik går igjen. Eg finn ei drøss når eg les gjennom Sævareid, og mange av dei reiste til Amerika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg prøver å finna slekt av Erik Erikson på Sævareid, for det ville vel vore mest interessant for amerikanske slektningar. Foreldra til Erik hadde 16 og 12 søsken, men eg finn ingen etterkommarar på Sævareid. Dei som vart fødde der, drog seinare til Amerika.Går eg endå litt attende, så finn eg at Erik hadde felles anar med meg: Tørres Tolleivsson Sævareid gm Kristi Ellingsdtr Sævareid (1702-1790). Dei er 4tippoldeforeldre av meg, så då er eg vel noko slikt som 7-menningar av etterkommarane til Erik.. (om eg reknar rett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Alle fire besteforeldra mine ættar faktisk frå ovannemnde par på Sævareid! Dei er i slekt på fleire andre sider og, så jammen har det vore mykje inngifte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.