Gå til innhold
Arkivverket

[#41504] Gamle foto og avisutklipp mm på veggen


Gjest Jarl V. Erichsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jarl V. Erichsen

Har liggende en del eldre foto og artige avisutklipp m.m. Sysler med tanken på å ha noe synlig på veggen. Bør jeg ta kopier, eller kan man bruke glass som beskytter mot falming m.v.?(Litt på siden her, kanskje..., men sikkert kyndighet i forumet?)- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Både gamle bilder og aviser taper seg med tiden, og spesielt når de blir utsatt for lys. Glass beskytter ikke noen av dem.Om du vil henge opp orginaler eller kopier må du nesten bestemme selv. Det kommer an på verdien av disse. Er du redd for at de skal bli ødelagt bør du vel henge opp kopier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Du har vel rett. Jeg har bare så lyst til å føle gleden over å se 'fotspor' etter slekta i egen stue. Og kanskje minne andre litt på den samme opplevelsen. Og - helt subjektivt, føles originaler bedre enn kopier. Men kopi må jeg ta, så får jeg velge hvilken versjon som henges på veggen. - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Vidvei

Ta kopiene på fargekopimaskin med god kvalitet. Bruk evt foto av originalene (kopiert opp på MATT fotopapir). Med disse metodene reproduserer du ikke bare innholdet, men mye patina som forsvinner i en svart/hvitt kopi, der det gulnede blir hvitt eller grått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.