Gå til innhold
Arkivverket

[#41512] Anna Storch. Ekteskapsinngåelse i Aremark 1767


Gjest Iver Mosvold
 Del

Recommended Posts

Gjest Iver Mosvold

En FS-opplysning forteller at Anna Storch inngår ekteskap med Joen Enger i Aremark 13.jan. 1767. Paret får barna: Amund (1768) og Boel (1769).Kan noen si hvilket opphav Anna Storch hadde, og hvor det ble av familien ??IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Hei Iver !Jeg tror ikke at det står,Anna STORCH , men at det er gården, Støreholtet som er forkortet. En av fadderene til sønnen Amund i 1768 , Pernille kom fra denne gården.Trolovelsen 4 des. 1766 : Joen Enger og Anna Støreh Cau. Anders Lexerød og Anders Klokkesten. (Viet 13jan. 1767) Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Hei Iver !Jeg tror ikke at det står,Anna STORCH , men at det er gården, Støreholtet som er forkortet. En av fadderene til sønnen Amund i 1768 , Pernille kom fra denne gården.Trolovelsen 4 des. 1766 : Joen Enger og Anna Støreh Cau. Anders Lexerød og Anders Klokkesten. (Viet 13jan. 1767) Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Hole

Tar med faddere til Joen og Anna Engers barn :Amund f.1768 Enger Faddere : Mette Enger, Niels Enger, Iver Latangen, Mari Lagerholt, Pernille StoreholtetBoel f. 1769 Enger: Faddere : Mette Enger, Mette Mosevig, Martha Braaten, Niels Enger, Gabriel Mosevig.Kan Joen Enger ha giftet seg på nytt ? Fant ingen Anna Storch eller Enger som død, men presten på dette tidspunktet ga knappe opplysninger. ( fant Anna Nielsd.som døde juni 1772, 24 år ? )Trolovet 16 0kt. viet 27 nov. 1772 John Olsen Enger og Kiersti Olsdatter Buer. Cau.Cornelius Iglerøed og Peder Iglerød.Dette paret får en datter Anna født på Enger 1774, med disse fadderene : Mari Hansd.Røser, Pernille Støreholtet, Niels Enger, Michel Olsen, Johannes Nielsen.Denne datteren er mulig oppkalt etter Joen/John Engers første kone, Anna ?Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Iver Mosvold

Ja, ja, - Etter å ha fundert på denne Storchen i Aremark et par måneders tid og gjort mine spekulasjoner om hvordan det kunne henge sammen, så var det jo en nedtur at det skyltes en feilavskrift (antakelig i Salt Lake City).-Så igjen: takk til Rita som fikk brakt problematikken ned på jorda.Til Knut ! : Jeg har en mistanke om at du alt fra innlegg 2 forsto at denne Anna ”Storch” ikke var noen Storck/Storch i det hele tatt med utgangspunkt i stikkord-linja øverst. Men dette temaet var foranlediget av et samtidig problem du finner her: LenkeHar du noe å bidra med her ???IM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.