Gå til innhold
Arkivverket

[#41517] Foreldrene til Jon Rolleivson Enggrav


Gjest P Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest P Evensen

Forsöker å finne foreldrene til Jon Rolleivson Enggrav i Telemark. Jon var födt 1687 og döde 1761 Han giftet seg med Anne Jörgensdatter Smedsvollen fra Sauherad. Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg vet ikke om han ble født eller bodde på Enggrav.I 1664/66 finner du Engraff i Bø øvre Telemark og Hitterdal i nedre Telemark. Så finnes det 2 Engeraff i Gjerpen i Bamle provsti. Men det finnes ingen Roll... på disse gårdene da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg sjekket også FS. Et sted står det født 1687 på Engrav i Gjerpen og et annet sted i Lunde i Telemark.Men det ser ut til at han kan ha vært gift 2 ganger. Anne Nilsdt. 1664-1733 og Anne Jørgensdt. f. 1713/4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Berit Gullbekk

Iflg. Sauherad Bygdebok 1, s.462(Smedsvålen)ble Anne Jørgensdatter f.1714 gift i 1734 med Jon Rollevson Enggrav i Lunde. Hans foreldre er ikke oppgitt. Finner ikke noe om Enggravgården i Bø bygdebok. Lunde har kanskje bygdebøker hvor denne gården er omtalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Evensen

Jeg vet at det finnes en bok som heter Lundesoga. Desverre er den ikke mulig å få tak i her på Öland. Om Enggrav står omtalt der, vet jeg ikke.Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Kilder: Sauheradsoga 1 s 536 Lundesoga I s 98Jon Rolleivson er fra Flathus i Sauherad, sønn til Rolleiv Jonson Flathus og Åste Tollevsdtr Holte. Han er født ca 1687 og døde 1761 på Enggrav i Lunde. Jon var gift 1715 med Anne Nildtr Svålåstugo og 1734 med Anne Jørgensdtr Smedsvålen .Mvh Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.