Gå til innhold
Arkivverket

[#41518] Dødsfall i Norge 1995-april 2001 (1947-2001)


Gjest Eirik Haugsdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Johan Arthur Hansen

Dette står under dokumentasjon:Databasen er et uttrekk av det nasjonale dataregisteret over dødsfall meldt til skifteretten. De forskjellige sorenskriverembetene startet med elektronisk registrering av meldingene på ulike tidspunkt, men fra 1992/1993 ble meldingene registrert på data hos alle, og fra 1995 skal registeret være komplett. Årene forut for dette, har derfor kun enkeltoppføringer. Merk at dobbeltføringer kan forekomme: Hvis en person døde utenfor sitt sorenskriveri, ble dødsfallet meldt til det lokale sorenskriveri, såvel som til avdødes hjemmehørende embete.Av hensyn til personvern har vi kun tatt med navn på avdøde, når vedkommende var født og død, embetet dødsfallet ble meldt i, og postnummeret til avdøde. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eirin Høiby

'Mitt' dødsfall fyller disse kriterier, men er fortsatt ikke der. For å si det enkelt; Skulle jeg funnet en som døde i 1999 i dette registeret- hvis dette var meldt til skifteretten?Eirin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg har tolka det slik at alle som døydde mellom 1995 og 2001 er i registeret, men berre ein liten del av dei som var døydde 1947-1994.Eg finn ingen av slektningane mine som døydde før 1995, men eg finn dei son døydde etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.