Gå til innhold
Arkivverket

Spørsmål ikke lenger sortert på fylke?


Osvald Rydjord
 Del

Recommended Posts

Tidligere kunne en legge spørsmål inn under et fylke. Det gjorde at en raskere kunne finne tilbake til den aktuelle debatten og en kunne lett følge med i "sitt" fylke selv om ikke alle var like flinke å legge spørsmålet inn der det skulle.

Jeg kan ikke se at denne muligheter er der nå, og det gjør forumet mye mer uoversiktlig når en må bla seg gjennom alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Tidligere kunne en legge spørsmål inn under et fylke. Det gjorde at en raskere kunne finne tilbake til den aktuelle debatten og en kunne lett følge med i "sitt" fylke selv om ikke alle var like flinke å legge spørsmålet inn der det skulle.

Jeg kan ikke se at denne muligheter er der nå, og det gjør forumet mye mer uoversiktlig når en må bla seg gjennom alt.

 

Dette er blitt drøftet i en anne tråd her, og det er riktig som du skriver at det nå ikke er fylkesvis oppdeling lenger, men det er også delte meninger om det er riktig å ha det. Les tråden her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er blitt drøftet i en anne tråd her, og det er riktig som du skriver at det nå ikke er fylkesvis oppdeling lenger, men det er også delte meninger om det er riktig å ha det. Les tråden her

 

Takk for svar, og jeg registrerer at flere med meg savner muligheten, og jeg tipper det blir flere med tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, og jeg registrerer at flere med meg savner muligheten, og jeg tipper det blir flere med tiden.

Jepp, ein til som savner den muligheita.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips som jeg har sett har blitt brukt mye på andre forum rundt omkring på internet, er å begynne nytt inlegg med et stikkord, i dette tilfellet Fylke, så et nytt innlegg kan da se ut som dette:

 

"[Telemark] Leter etter faren til Hans Hansen, ca 1900"

 

Bare en idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind Kallstad kommer med en veldig god ide.

 

Det er ingenting i veien for å ha et forum for hvert fylke teknisk sett, men vit hva dere ber om. Tidligere lå alle temaer i ett forum, men en kunne valgfritt legge på undergruppe. Det vil ikke være mulig her. Har dere interesser som strekker seg ut over ett fylke, må dere inn og følge med i hvert forum. Fylkesinndeling kan også bli problematisk for de tilfeller der en sak går over flere fylker.

 

Vi lar det hele gå seg til en stund også tar vi en evaluering etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner også dette med fylker..Men igjen så har en jo dette med kryssing av fylkesgrenser..Driver nå å sliter med nettopp dette ei som kom fra Oppland men havnet i Hordaland via Rogaland..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner også dette med fylker..Men igjen så har en jo dette med kryssing av fylkesgrenser..Driver nå å sliter med nettopp dette ei som kom fra Oppland men havnet i Hordaland via Rogaland..

 

God ide Øyvind, og Terje kan skrive begge sine fylkesnavn. Mindre plass til annen tekst, men allikevel ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

God ide Øyvind, og Terje kan skrive begge sine fylkesnavn. Mindre plass til annen tekst, men allikevel ...

 

Jeg har sendt DA spørsmål om vi ikke kan bruke "Undertittelen" til geografisk plassering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp begynt å se på dette nye forumet og synes det er interessant i måten det er bygd opp på. Noe som slår meg som "skanner" innom i ny og ne er at man nå har etablert et nytt forum som virker til å IKKE understøtte boleanske søk, det vil si å kunne tvinge fraser sammen samt å utelate andre. Om jeg skulle ønske å søke på Olsen i Oppland men ønsker å utelate Lillehammer og Gjøvik virker dette som umulig. Enhver "vanlig" søkemotor vil tillate det.

 

En annen ting er at det virker som om hjelpefunksjonen lokalisert under log-in indikatoren enda ikke er oversatt fra engelsk og virker ufullstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.