Gå til innhold
Arkivverket

[#41520] Elling Ellingsen, født ca 1746 og bosatt på Ask, Askøy. Hvor kom han fra?


Gjest Roald Sjursen
 Del

Recommended Posts

Gjest Roald Sjursen

Elling Ellingsen født ca 1746, gift med Malene Jacobsdtr, Pladsen. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=2&filnamn=ASKOVIGD&gardpostnr=362&merk=362#ovre>Lenke De bosatte seg på Ask. Lenke Er det noen som kjenner til Ellings foreldre/forfedre? Det er en Elling Ellingsen, Tvedt som blir konfirmert i 1771 20 år gammel Lenke , men det samsvarer dårlig med at han dør i 1817 71 år gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Ekteskapet viser at han kom fra gården Tvedt. og avskrift av kirkebøkene for Askøy viser at Johan Arthur trolig har truffet blinken. Avskriften sier følgende. Elling Kielsen Tvedt og hustru Giertrud Olsdtr. døpte en sønn Elling 01.12.1748. Han var forøvrig tvilling med Ole. Dette paret står oppført med 7 barn totalt. Alle født på Tvedt. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Takk til dere begge. Jeg hadde sett på de foreldrene tidligere, men delvis forkastet de.Jeg er blitt hjulpet endel ganger av folk med tilgang til den kirkebokavskriften du omtaler Rune.Tusen takk Brukte forøvrig dette som et eksempel på hvor effektivt 'hjelpeapparatet' på Webdebatt er. Svar på under 40 min.Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Her her kanskje Elling på Tvedt død i 1769. Se Lenke Det står Nielson, men kan være feilskrevet for Kielson Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

I tillegg til barna som er nevnt her tidligere, fikk Elling og Giertrud følgende barn.Guri døpt 17.06.1745, TvedtOle døpt 12.03.1752De neste tre barna var som Johan Arthur nevner med Siri Samuelsdtr.Med mindre Elling og Giertrud fikk flere barn før 1741, er der ingen sønn Kield blant de døpte barna. Derimot er der en sønn Niels. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Turøy

Hei. Desse folka var debattert her for 3 år sidan. Dersom du les gjennom debatt 16323 Lenke vil du sjå at familien kan sporast lengre attende i tida. Dei kom frå Sogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Tusen, tusen takk til alle.Jeg hadde ikke fått med meg den debatten Tore, så det var fint du henviste til den. Elling Ellingsen er min 3. tipp, så vi har en felles ane der Tore.Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.