Gå til innhold
Arkivverket

[#41522] Ingjerd Andersdtr. gift med Ole Olsen Vehuus, hvem var hennes foreldre


Gjest Maya Lillemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Maya Lillemoen

De får ei datter Anne, i 1848, nr 39: LenkeEr det noen som kjenner til denne slekten? Kan Ingjerd være en 'Iglebæk', og når er hun fødtTakknemlig for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det er en Ole Olsson Vehuus f19.8.1798 som 4.6.1827 ble gift med Inger Anderstr. Iglebæk. Om henne står det at hun døde i 1829. (FS) Ikke alltid å lite på, så kanskje er dødsdatoen feil? Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei Johan Tusen takk for linkene. Den sist nevnte er vel denne Lenke I Anne's dåp er det faddere som har navnet Iglebæk, så muligheten er jo til stedet at dette er riktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det er ei Ingrid Andersdtr. som er født i 1808 i Øvrebø prestegjeld som er en mulighet. Tjomsås er kanskje ikke så langt fra Iglebæk? Se Lenke Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Denne ble jeg usikker på, jeg må nok få hjelp til kirkebokoppslag for vielsen deres. De er ikke blitt viet etter 1835 (har sjekket i scanna kirkebøker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei Johan Nå har du nok funnet riktig person. Ole Olsen og Ingjerd får en sønn Ole i 1834, og da er søskene Knud, Anders og Ingeborg faddere.LenkeTusen takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil S Eidskard

I 'mitt distrikt' rundt Åmli, Aust Agder er masse Vehus folk. Dersom dette passer kan jeg levere info om disse. *** mvh kse ***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maya Lillemoen

Hei Kjetil Dette hørtes interessant ut, og ønsker gjerne informasjon om disse personene. Du må gjerne sende dette på min e-post: mayali@online.noTusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.