Gå til innhold
Arkivverket

[#41540] Peder Johnsen (1755-1843) f. oppi, sollia/HE, et mysterium


Gjest Beate Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Beate Hanssen

Er det noen som vet noe om foreldre og søsken til Peder Johnsen, f. 1755, Oppi, Sollia/HE, død. 1843, Kaltdalen, Trondenes/TR?Og hans kone Karen Olsdatter, f. 1759, Uti, Sollia/HE, død. 1845, Kaltdalen, Trondenes/TRHar om deres barn John, marit, Dortea og Karen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Erik Aas

Oppi/Utti i Atnelien lå i sin tid i den delen av Sollia som tilhørte Lilleelvdalens sogn i Tynset prestegjeld.Her har jeg har notert et slektsoppsett over folket som levde i Atnelien før 1801-tellingene, som også innholder en oversikt over folket på Oppi/Utti som du etterlyser: http://home.no.net/jeaas/va16.htmEllers skal det komme ut ei ny bygdebok over Sollia som skulle dekke dette området. Når den kommer aner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beate hanssen

vet ikke om du har opplysninger om barna til peder og kari, men det kan jo være til nytte for andre:Jon (1780-1868) ble gift med ei margrete Halvorsdatter (1778-1851)Marit (1782-1856) ble gift 1. 1806 med en Peder Halvorsen (1782-1807). Kan han være broren til Margrete? g. 2 1815 med Nils pedersen (1784-1880)Dortea (Dordi)(1788-1851) ble g. 1815 med Henrik Pedersen (1786-1869). Nils og Henrik var brødre.Karen (1791-1791) f. og død i kaltdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Beate Hanssen

og oppdaget ved å se på dine sider at min far er etterkommer til Peder sin søster Berit, som etterhvert kom til tennevik i trondenes...visste at det var et 'slektskap' mellom min mor og far, men husket ikke hvor og hvordannn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.