Gå til innhold
Arkivverket

[#41555] Efterlysning


Gjest Monica Svan
 Del

Recommended Posts

Gjest Monica Svan

Hej!Jag efterlyser födelseort på två män, Walter Wiberg född 12 september 1918 och Albert Wiberg född 2 februari 1917. Moderns namn är Anna Kristina Nygaard, född 20 oktober 1878. Jag vill gärna få reda på om det står faderns namn(Hjalmar Wahlman)på födelsekortet eller om det står fader okänd. Tack på förhand för hjälpen!MVH / Monica Svan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det ble litt feil. Det skal være lå på Grünerløkka, og ligger fremdeles der. Men hvilken menighet vet jeg ikke, men Torgbakgt./Torvbakkgt. går fra Øvre gate til Markveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Monica Svan

Hej Odd Brede! Anna Kristina Nygaard är modern till Walter och Albert och jag vill veta var de någonstans är födda och hur man kan få reda på vem fadern var om det står i födelsebeviset Anna född 20 oktober 1878 moder till Walter född 12 september 1918 Albert född 2 februari 1917Tack på förhand Monica Svan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Hei!Den Anna Nygaard som Odd Brede har funnet i folketellingen 1900 (innlegg 2), heter Anna Bolette Nygaard, og er født 15. mars 1878 Lenke. Vi kan dermed se bort fra henne, ettersom hun har feil navn (Bolette) og fødselsdato.Monica Svan: Farens navn er nokså sikkert oppgitt i kirkeboka ved guttenes dåper. Uten flere opplysninger enn fødselsdatoene til guttene og deres mor, vil det imidlertid være mange hundre kirkebøker å gå gjennom (hele Norge). Selv om du ikke kjenner fødestedet, vet du kanskje hvilken del av Norge det kan være snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica Svan

hej kristian troligen bodde de i närheten av Stora Blåsjön i Sverige men jag vet inte vad området i Norge heter men närmaste stad heter Rörvik stavningen kan vara fel men i tal sa man Rörvikahälsningar monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Hildrum

Hei! Albert bodde i Hudningsdalen ved Røyrvik i Nord-Trøndelag. Walter bodde i Høyslett, er usikker hvor det er, men sannsynligvis i området. Har notert at de begge ble født i Røyrvik, i Nord-Trøndelag, med Hjalmar Waldman Wiberg som far. Er usikker på hvor jeg har opplysningen om faren fra, da disse er etterkommere etter en gammel ætt, som går via deres mor, Anne Kristine Olsdatter Nygaard, f. 2.10.1879 i Røyrvik, d. 30.4.1963 i Røyrvik. MvH Inge Hildrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kristiansen

Om du ser på de to nederste personene på siden, så er de fra - nettopp Blåsjön i Sverige. Kirkebøkene må kanskje være fra Grong eller Røyrvik. Ser ikke ut til at skannede kirkebøker fra dette området er lagt ut ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Hildrum

Ja Åse dette er riktig. Husfar Ole Pedersen og husmor Anne Kristine Olsdatter på Nygård, er besteforeldrene til Albert og Walter Wiberg. Røyrvik lå tidligere under Grong kommune, nå er jeg usikker, men kanskje det ligger under Namsskogan kommune?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Kirkebokmessig er det prestegjeldstilhørigheten som er interessant. Namsskogan sogn og Røyrvik sogn ble ved kongelig resolusjon 28.5.1959 utskilt fra Grong prestegjeld, og dannet Namsskogan prestegjeld.Jfr Lenke synes det som om det er ført egne kirkebøker for Røyrvik fra 1828. Kirkebøkene er imidlertid ikke mikrofilmet lenger enn til 1879, og dermed er det nok usikkert når de blir scannet (ettersom scanningen skjer fra mikrofilmene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica Svan

Hej Inge tack så jättemycket för uppgifterna. Om du har några fler så är jag intresserad, enligt sonson var Anne aldrig gift men hon fick två barn med Hjalmar som var född i Valbo Gävle jag har mycket uppgifter om denne man men vet ej vad han gjorde där i Norge. hälsningar monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Hildrum

Hei! Anne var først gift med Frans Olof Olofsson(1869 - 1912), fra Blåsjøen, som hun fikk 3 barn med før hun møtte Hjalmar. Vet enda ikke så mye om Hjalmar selv, da jeg ikke har bygdeboka for Røyrvik som han kan(vet ikke) være noe omtalt i(Jeg har bind 1, og der tror jeg familien ikke er omtalt). MvH Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monica Svan

Hej Inge Vet du något om Annes Föräldrar.deras namn och födelsedatum? Sonsonen Ole vet inget om sin farmor därför tänker jag ta fram lite uppgifter om henne söker också foton på henne Jag har ett kort på Hjalmar och en dam som jag skickade till Ole i Höjslett men ännu har jag inte hört något. Hur får man tag i bygdeboken från Rörvika? Skulle vara jättekul att läsa den. hälsningar monica

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Hildrum

Legg inn din mailadresse på denne tråden, så skal jeg sende deg det jeg har på hennes forfedre. Anne tilhører en stor ætt, Myklegårdsætta, som starter på Øysletta i Overhalla ca. år 1600. MvH Inge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.