Gå til innhold
Arkivverket

[#41557] Om Guro Olsdatter fra Lauvvik, Flåbygd i Telemark


Gjest P Evensen
 Del

Recommended Posts

Gjest P Evensen

Jeg forsöker å finne foreldrene til Guro Olsdatter fra Lauvik i Flåbygd, Telemark. Hun var antakelig födt i juli 1763 og döde på gården Ulsnäs i 1814. Hun var gift med Ole Hansen Ulsnes, f 1761 og hadde datteren Thorild med ham. Har noen anledning til å lete etter Guros foreldre ?mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiPå FS/VRI fant jeg dette:Guroe OLESDATTER LOVICH Christening: 17 Jul 1763 Place: Kvitseid, Telemark, NorwayParents: Father: Ole LOVICH Source Information: Batch Number: C425771 Source Dates: 1756 - 1799 Film or Fiche Number: 126953 Collection Details: Kviteseid; Den Norske KirkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiNei jeg har vel ikke det, og jeg finner heller ingen gård i telemark med navnet Lauvvig i Telemark i FT 1801. Det nærmeste jeg kommer er: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=14&filnamn=f10834&gardpostnr=225&merk=225#ovre>Lenke og LenkeFor ordens skyld legger jeg ut en lenke til Guroe i FT 1801:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

Her er en gård Lauvvik under Valebjør i Fyresdal, TelemarkMatrikkelutkastet av 1950 Telemark Fyresdal herad 26 Valebjør 16 Lauvvik 0 mark 50 øre Tarjei N. Vik Kalles også Hvaleberg bl.a. i 1801 Odd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunnar Aabøe

Hei,Lauvika eller Lauviki er en liten husmannsplass som ligger på veien fra Østenå mot Kilen. (se bildet) Men jeg tror du finner de du er på 'jakt' etter her:LenkeHilsen Gunnar.

bilete1174.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest P Evensen

Takker igjen for innsatsen til gode hjelpere !Jeg har det meste om Guros ektefelle og barn, men mangler alt om Guros foreldre, evt sösken. Veldig takknemlig for flott gardsbilde - som jeg selvsagt innlemmer i samlingen.Mvh Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gro Berit Sternang

'pladsen løvig' ligg under Østenaae i 1801.Guro og Ole er ikkje nemnd i Ættesoga for Kviteseid. Kanskje det kan vera noko å finne i boka 'Lunde Herad med Flaabygd.'Ved søk i FS på navnet 'Lovich' finn vi Haelge og Hans, med far 'Ole Lovich'.Mvh Gro Berit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.