Gå til innhold
Arkivverket

[#41563] Oppslag kirkebøker Tjøtta/Vevelstad/Alstahaug


Gjest Hanne Line Osberg Eide
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Se bruden, Anna Amalie Jakobsdatter, i det øverste brudeparet. LenkeSom far står det Jakob Andr Andersen. Hvor var han fra og når var han født? Kanskje det står mer ved dåpen til Anna Amalie? Eller ved konf. Tjøtta 1899.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rølvåg

Hei !Anna Amalie Jakobsdtr. ble konfirmert 25/6 1899 i Tjøtta kirke. Født 9/7 84, Vevelstad, Moen. Døpt 7/9 84 (Vevelstad, har sjekket kirkebok for Tjøtta, der var hun ikke oppført)oppholdsted: Nordbostad. Foreldre: Ungk. Fisker Jakob Andreas Andersen Visthus og Jente Johanna Dorthea Andreasdtr. Moen. Vac.: 7/6 89, P.E. Brun. Karakterer: Kr.kunnskap: 3,5. Forhold:2 - . Hun var oppført som nr.29 av 30 piker. ------ Finner Jakob A. Andersen her i 1865 tellingen:[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f61817&gardpostnr=374&merk=374#ovre>Lenke I 1875 tellingen: Lenke-------- Johanna D. Andreasdtr. finner vi her i 1865 tellingen:Lenke I 1875 tellingen:Lenke---------------------Finner ikke foreldrene i 1900-tellingen, men Anna Amalie finner vi her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Takk Terje.Jeg var usikker på om det var flere Jakob Andreas Andersen i dette området. Og jeg har ikke hørt om denne Anna Amalie tidligere. Det var bare tilfeldig at jeg så hennes giftemål.Jakob og Johanna Dorothea Andreasdatter giftet seg i 1886. De fikk i allefall en datter til, Indianna (ca 1889), det er min oldemor. Jakob dør rundt 1890, og Johanna får en datter, Julianna, med en enkemann i nabolaget. FT 1900 Lenke (feil fødselsår på Johanna)Min farmor skulle ha en onkel Albert også. Mest sannsynlig født før Indianna. Eller kanskje han har en annen far og er født senere.Har du mulighet til å sjekke opp fødsel/dåp til Indianna, Julianna og ev Albert?- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rølvåg

Hei ! Nei, jeg har bare kirkeboken for Tjøtta, de var ikke oppført der som døpte / konfirmerte. Må da se etter i Vevelstad kirkebok, og den har jeg ikke for hånden. For komme tilbake ved en senere anledning, hvis det ikke er noen andre som kan hjelpe deg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Edvardsen

Hei Anna Amalie ble født uekte 9/7-1884 av Jacob Andreas Andersen, Visthus og Johanna Dorthea Andreasdatter, Moen. Vevelstad kirkebok 819c2Albert Kristian ble født 15/5-1887 av samme foreldre, Vevelstad kirkebok 819-c2Karoline Amalie ble født 18/2-1890 av samme foreldre, Vevelstad kirkebok 819c3Julianna Petrine ble født uekte 21/7-1892 av Enkemand Fisker Ingebrigt Thoresen, f. 1858, og Enke Johanna Dorthea Andreasdatter, Vevelstad kirkebok 819c3.Jakob Andreas Andersen dør av tæring 18/2-1891. Vevelstad kirkebok 819c3.Jakob og Johanna gifter seg 31/10-1886 i Velstad kirke. Vevelstad kirkebok 819c2Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Takk for alle opplysninger, Svein. Det var supert!Fant du dåpen til Indianna også? Hadde vært fint å fått den også.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Line Osberg Eide

Takk. Da har jeg fødselsdato på alle.Da må jeg finne ut hvor det ble av Albert, Anna Amalie og Julianna.Håper denne kirkeboka snart blir scannet og lagt ut.- Hanne Line -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Robert Monsen

Hei! Kommer tilbake til (6) 15.9.2006 (alle områder) der du skriver at Marianna Jensdatter tidligere hadde vært gift, 11.sep. 1831, med John Michelsen. Hadde så John Michelsen tidligere vært gift, og i tilfelle med hvem? En datter av ham, Johanna Marie er 32 år i 1844, Skotsvær, og som 24. okt. 1844 ble gift med skp. Hans Mørk, 25 år! Vennlig RM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.