Gå til innhold
Arkivverket

[#41572] Bygdøy i Oslo - hvilken menighet?


Gjest Steinar Nyløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Nyløkken

Kan noen hjelpe meg med hvilken menighet de som bodde på Bygdøy i Oslo tilhørte i perioden 1930 - 1940. Jeg trodde det var Ullern, men kan ikke finne de jeg leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Takk for gode tips, jeg leter og leter, men finner ikke.... Det gjelder en lysning fra 1934, men angår nålevende personer så jeg kan ikke legge ut så mange opplysninger. Vet at de ikke ble gift, men at det var tatt ut lysning. Regner med at de står i lysningsprotokollen allikevel. Jeg får lete videre. kirkebøkene for hennes hjemplass er ikke tilgjengelige på nettet ennå så de får jeg ikke sjekket, uten et bibliotekbesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

En annen mulighet er å se på Norsk Lysningsblad (Nasjonalbiblioteket)for 1934Lysninger er sortert på mannens efternavn og jeg mener å huske det skal stå hvilken menighet det er lyst i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Takk for nyttig tips. Den muligheten hadde jeg ikke hørt om før. Da blir det en tur på Nasjonalbiblioteket en av de nærmeste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Steinar Nyløkken

Takk for tipset!! Det var full klaff, fant lysningen i Norsk Kunngjørelsestidende, som det het frem til 1938. Deretter Norsk Lysningsblad. Uansett var lysningen tatt ut hos sorenskriveren, og det var derfor jeg ikke fant den i kirkebøkene. Nok en gang takk til alle som hjelper, man lærer stadig nye innfallsvinkler!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.