Gå til innhold
Arkivverket

[#41578] Elling Matsen Vindheim/Hovlandsdal f 1789 Ytre Holmedal Fjaler S.& F.


Gjest Olav Gatland
 Del

Recommended Posts

Gjest Olav Gatland

Hei.Hvem er Elling Matsen Vindheim/Hovlandsdal f.1789, far Mats Hovlandsdal (døpte i Sogn og fjordane).Han gifter seg med Ellen Rasmusdtr. 26/12-1812 Vindheim.Og bosetter seg der. Mvh.Olav Gatland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Kanskje det er en sammenheng her?Informasjon Brudgom Brur År 1783 Kyrkje Vigselsdato 2.11.1783 Namn Mads Ivers. Anna Ellingd. Bustad Fossedal Hovlandsdal Bustad i prestegjeld Ytre Holmedal Ytre Holmedal Yrke Fødselsår 999 999 Alder 0 0 Fødd i prestegjeld Fødestad Fossedal Hovlandsdal Ekteskapsnr. 1 1 Merknader Kjelde I følge dette giftet altså en Mads Iversen Fossedal seg i Ytre Holmedal 02.11.1783 med Anna Ellingsd. Hovlandsdal. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Hei OlavDette tror jeg KAN være foreldrene: Vigselsdato 2.11.1783Mads Ivers.(Fossedal) Anna Ellingd. (Hovlandsdal)Ytre HolmedalI FT 1801 finner jeg en Elling på 14 år (stemmer ikke helt men...) som tjenestedreng på Fossedal: LenkeDette KAN jo være et spor? Det er jo mulig at Elling tok navnet etter sin mors gård.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Gatland

Hei.Takker for gode svar. Det er nok dette paret jeg også har 'snust' på har registrert at Elling er tjenestedreng på Fossdal.Elling kan muligens være barnebarnet til Ivar Andersen og kona Else Jensdtr.som bor på Fossdal 1801.Mats Iversen og Anne Ellingsdtr.kan jeg ikke finne verken i Ytre eller Indre Holmedal 1801.Mvh.Olav Gatland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.