Gå til innhold
Arkivverket

[#41609] Møre og Romsdal, Bolsø: Hans Pedersen Kvam, f. 1845, og kona Anne Iversdt.


Gjest Inger Bjørnaas
 Del

Recommended Posts

Gjest Randi Ingunn Selnes

Anne Iversdtr. var født 14.10. 1848, døpt i Bolsøy kirke 25.12. 1848, med foreldre: Iver Olson og Mari Arnesdtr. f. 11.01. 1820 i Bolsøy. I 1865 var Mari Arnesdtr. gift på ny med Hans Pederson f. 1824 i Aukra. De bodde på Øverland i Bolsøy som nå er innen Molde by.Foreldra til Mari Arnesdtr. var Gjøri Hansdtr. f. ca. 1793 og Arne Larsson f. ca. 1796. I 1865 bodde de på Ytre Årø i dengang Bolsøy kommune, nå noen få kilometer innafor Molde, der hvor flyplassen ligger.Gudbrandsdølen Hans Pederson har jeg ikke fått tid å lete etter. Anne og Hans bodde på Kvam i Bolsøy. Kvam ligger 3-4 kilometer utenfor Molde. Å følge Severine etter 1900, må en helst være lokalkjent for å greie. Men det er sikkert mange flinke og lokalkjente folk i Dis-Molde eller Trondheim som kan hjelpe. Lykke til! Randi Ingunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Tusen takk for opplysningene, Randi Ingunn. Dette var en del å arbide videre med.Det finnes vel ikke noen bygdebok som dekker dette området, så jeg skal se hva jeg kan finne i kirkebøkene på nettet.Skulle det være noen som leser dette og kjenner til denne familien, er jeg takknemlig for alle opplysninger.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Ingunn Selnes

Det er ikke rare stellet med bygdebøker i gamle Bolsøy som nå er innlemma i Molde. Jørgen Olafsen Holm skrev Bolsøyboka. Bind 2, annen del, som kom ut i 1948 er ei gardshistorie, veldig 'tynn' sådan i forhold til de som er skrevet i dag. Bare de som tok over gardene er nevnt. Så du kommer nok lenger med å studere kirkebøker og folketellinger, gjerne supplert med hjelp av lokalkjente når det gjelder stedene og personene. Igjen hilsen og lykke til fra Randi Ingunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Bjørnaas

Takk skal du ha for informasjonen. Da er det bare å satse på kirkebøker og kjentfolk som du sier.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.