Gå til innhold
Arkivverket

[#41613] Dortea Hauge, Sønfjord ? f. 1872 ? g. m. kjøpmann i Oslo, Jens Jensen Buen.


Gjest Thorbjørn Granlund.
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorbjørn Granlund.

Jeg lurer på om noen kan si meg noe om en dame som het Dortea Hauge, og var fra Sønfjord ? hvor det nå enn ligger eller lå ? ( Sogn og Fjordane )? Hun var gift med Jens Jensen Buen, fra Osen i Østerdalen, f. 23/8 - 1872, d. i ( Oslo ), i 1933. Han var kjøpmann i Oslo ( Tollbugaten ). De bodde vistnok først i Ullevålsveien, i Oslo. Er spent på om noen har hørt om disse. På forhånd takk. Med beste hilsen : Thorbjørn Granlund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Brede

I Sunnfjord finner du gårder med navn Hauge bl.a. i Gaular (indre Holmedal) og Fjaler (ytre Holmedal)Her kan være noen aktuelle:DOROTHEA ISAKSEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 14 JUL 1872 Askvoll, Sogn Og Fjordane, NorwayDORTHEA OSTENSEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 23 JUN 1872 Askvoll, Sogn Og Fjordane, NorwayDAARTHEA SORENSEN - International Genealogical Index Gender: Female Christening: 14 JAN 1872 Sande, Sogn Og Fjordane, NorwayOdd Brede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Dei same 3 kandidatane i innlegg (2) finn du ved søk her, blant fødde: Lenke, men ingen av dei er direkte tilknytta ein Hauge-gard.Kanskje ho hadde vore gift ein gong før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Jeg hørte at denne Dortea Hauge skulle ha vært gift før, men vet ikke noe mere. Hun kan godt være en av de nevnte, men hvem av dem er jo en gåte. Med hilsen Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund.

Jeg sier takk for hjelpen. Hvis dette er den jeg søker, så har hun enten blitt enke, eller fraskilt. Hun har også måttet blitt skilt fra sin neste mann ( evt.) Jens Jensen Buen, f. i Osen, i Trysil, 23.08. 1872, d. 22.06. 1932. ( Lørenskog ) ? er blitt sagt, men han er nok ikke gravlagt der. Han ble gift 2. med ei Hilda ? Med hilsen Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.