Gå til innhold
Arkivverket

[#41644] Opplysninger om oldefars familie


Gjest Marit Solstrand
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Solstrand

Kan noen hjelpe med opplysninger om min oldefar Lauritz kristoffer Martin Nilsen/Nilssøn født 08.03.1885 i Bergen fostret i Marikoven.Han brukte Hetlevik som etternavn som voksen.Han døde 17.07.1925 Mvh.Marit Solstrand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Du finner ekteskapet i skannede kirkebøker, Hordaland, Askøy klokkerbok 1904-1927 side 98 post 2.Far til Lauritz er oppført som ungkar og mursvend Nils Andersen. Laurits ble konfirmert i Strutshavn 01.10.1899.Brudens far var Mikael Larsen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Solstrand

Takker for opplysninger om min oldefar.Står fast når det gjelder Mor til oldefar Lauritz kristoffer martin Nilsen/Nilsøn født 08.03.1885. Har ingen opplysninger om henne hvor leter jeg tror min oldefar var et uekte barn. Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg har sett i databasene over døpte i Bergen, men finner ham ikke der. Jeg tror nok han var født utenom ekteskap. Personen Arnfrid viser til i innlegg nr.2, tror jeg er feil, men lenken til 1900 tellingen er korrekt. Forloveren ved ekteskapet var nemlig Hans Johannessen, som Lauritz bodde hos i 1900-tellingen.Kanskje du skulle prøvd å få sjekket konfirmasjonen i Strutshavn 01.10.1899, der står trolig foreldrenes navn. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Har du sett fødselen, eller konfirmasjonen? Du kan jo be om hjelp til oppslag i Arkivforumet.Jeg tror kanskje dette er far til Lauritz. Han var i alle fall den eneste med det navnet som også var mursvend i 1885-tellingen for Bergen. Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Solstrand

Har sett på konfirmasjonen.Må se nærmere på Arkivforumet er ny her.Men håpet stiger kanskje jeg finner tippoldeforeldrene mine og Deres etterkommere. Mvh marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Du legger inn et nytt tema i Arkivforumet, viser til konfirmasjonen i Strutshavn 01.10.1899, og ber om hjelp til å tyde hva som står i kirkeboke ang. Lauritz og hans foreldre.Lykke til videre.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Det kan være Ingeborg som dør her, i tilfelle er hun snere blitt gift, skal se om jeg finner vielsenLenkeJeg kan bel om skifteopplysnigre for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.