Gå til innhold
Arkivverket

[#41645] Flere web-sider aktive og oppe samtidig. Tips


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg vet ikke om noen av dere synes det er litt tungvint å 'bla' mellom forskjellige web-adresser. Det som jeg tror er mest vanlig er at man minimerer en side når man ikke bruker den, og maksimerer når den skal brukes. Dette er etter min mening tungvint.Jeg har Startsiden, Web-debatten, DA, RFH, Scannede kirkebøker, FS/IGI, Google, Gjøvik og Toten, SF, Arkivnett osv. oppe og lett tilgjengelig hele tiden. Alle disse (og du kan velge færre eller flere) ligger som skilleark øverst på skjermen. Det er utrolig lett å skifte mellom de, og ingen 'forsvinner' ned på verktøylinjen.Jeg jobber minst dobbelt så fort og effektivt nåMulig mange av dere synes dette var en unødvendig opplysning, men den var ment for de som ikke var klar over at dette gikk ann. Jeg har brukt dette i et års tid uten noen som helst problemer.Programmet legger seg 'oppå' Internett Explorer, og vil ikke innvirke på detProgrammet heter Maxthon Browser og kan lastes ned her: http://www.maxthon.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Halvorsen

Kan også anbefale muligheten man har til å gruppere i forskjellige tema (motorsport-nyheter-slekt mm) som hver inneholder sine mest besøkte url's innenfor de respektive tema. Et tastetrykk og vips, så jobber man som Lars sier, MYE mer effektivt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Ja det er riktig. Man kan definere forskjellige interesse-felter. Og man kan få norsk tekst. Har dere problemer kan dere sende meg en mail lowangen@online.noLars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olav Sæter

Dette var interessant!Jeg er enig i at Internet Explorer ikke er så lettvint å jobbe i. Personlig foretrekker jeg Mozilla Firefox, hvor du har 'faner' øverst på sida, og som gjør det ganske enkelt å bytte mellom ulike sider. Programmet kan lastes ned i norsk versjon.I alle fall skal jeg sjekke tipset ditt Lars Ove!Hilsen Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut Skorpen

Så vidt eg forstår av omtalen i (1) så er den nemnte funksjonen innebygd i OPERA - www.opera.com , for oss som bruker den nettlesaren. Opera har dessutan den fordelen at vi får programmet på nynorsk.Når eg får ein advarsel frå Norton, plar eg tenkje meg om. Men av og til er eg nøydd til å trosse advarselen for å komme vidare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ørnulf Schømer

Internet Explorer 7 - som er tilgjengelig i beta 2 (og som undertegnede bruker og fungerer til 99% greit selv om det er beta) har også denne funksjonaliteten med faner.Ørnulf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.