Gå til innhold
Arkivverket

[#41646] Hvordan 'ta bilde av' hele skjermbildet?


Gjest Lars Ove Wangensteen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg har holdt på med data en 20-års tid, men nå må jeg krype til korset og innrømme at jeg ikke har fått med meg alt.Jeg registrerer at noen her inne har lagt inn et bilde av skjermbildet, feks fra en folketelling.Hvordan gjøres det?Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Aasegg

Ved å velge knappen med Print Screen ('prt sc') på vil data'n din 'ta bilde' av skjermen din. Så kan du lime inn dette i et bildeprogram, eller i word (avhengig av hva du skal bruke bildet til). Og vips!mvh Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

'Vips' så klarte jeg det. Tusen takk!!:-) (knapper er ikke min sterke side, i hvert fall ikke med PrtSc,SysRec,NumLock,Ins, ScrLk osv.) he heLars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roald Sjursen

Hallo Lars OveVed å lime det inn i Paint først, kan du klippe vekk 'uvesentlige ytterkanter', slik at bare den informasjonen du trenger brukes. Informasjonen blir da oftest mer lesbar pga større bilde.Mvh Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det var et bra tips, men jeg bruker et eget program og kan plukke ut hva som helst av skjermbilde. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Bredal

Det aktive vinduet kan også redigeres på forhånd ved å klikke 'gjenopprett ned' oppe i høyre hjørne, og så trekke og skyve på sidene av vinduet. Da får du med akkurat det du vil ha før du trykker PrintScreen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Tusen takk for alle svar. Dette gjør det litt enklere i noen tilfeller, selv om jeg vanligvis bruker Picasa til bildehandling.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.