Gå til innhold
Arkivverket

[#41648] Søker etter Jarngard/jarngerd Marie Koefoed f. 18.02.1859


Gjest Mai Berggren
 Del

Recommended Posts

Gjest Mai Berggren

Hun er datter av Carl Adolph Koefoed og hustru Johanne Quist Koefoed. Det jeg gjerne vil vite er hvor hun kan være begravet, og når hun da selvfølgelig døde. Har funnet et brev til henne datert 1948 og da bodde hun i Sofies plass oppg.3 i Oslo, men jeg finner ingen ved det navnet i hele landet. Hun var ugift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mai Berggren

Det har jeg også funnet ut, men siden hun levde i 1948 så trodde jeg at jeg ville finne henne under dødsfall i Norge fra 1947 og framover. Men der stemmer ingen av navnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Mai Berggren

I tellingen for 1900 står det oppført en Signe Koefoed Flaaten som pleiedatter. Lenke Lurer egentlig på om hun var et familiemedlem? Var det sånn det fungerte på den tiden at avdøde slektningers barn ble tatt inn som pleiebarn? Hvor ble hun av senere? Noen som også vet hvor Skoger/Skauger ligger og hvor gården Flaaten lå, om den eventuelt finnes pr dags dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Skoger er nå en del av Drammen i Buskerud, men tidligere var Skoger en kommune i Vestfold. I 1865 var det tre Flaaten-gårder i Skoger, og på den ene bodde Kofoed-familien:LenkeDet er langtfra alle dødsfall som er med i databasen Dødsfall i Norge, så det er ikke det minste rart at du ikke finner henne der. Du må nok lete i avisene etter dødsannonser fra den tiden. Send en mail til f. eks. Aftenposten og spør hvor du kan finne avisene fra 1948 og utover. Antakelig må du på et bibliotek.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mai Berggren

Hei Laila og takk for svar!Har sendt mail til de gravlundene som hun kan ha blitt begravd på (Jarngard altså)men det var dårlig respons derifra. Får nok lete i dødsannonsene ja, eller kontakte/gå til byarkivet. Vet at hun fylte 90 år i 1949.Ang Flaaten gården. Fins det noen Flaaten gårder i Drammen nå? Vet du om noen bygdesider hvor det kan stå om den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Gjest Solveig Håklev

HeiEr kanskje sent ute med denne opplysningen men---Jerngard Kofoed døde 5/11-1949Kilde:Register til dødsfallsprotokoller Oslo Nr 1333 i rekke 2 1949 Selve dødsfallsprotokollen er ikke tilgjengeligMvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Mai Berggren

Takk for svar Solveig! Jeg fant ut dødsdatoen hennes via kontakt med Markus kirke.Hvilken kirke sognet man til i Drammen når Koefoed familien bodde i Aarups gade i 1900??? (ref. innl. 2)Mvh Mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.