Gå til innhold
Arkivverket

[#41669] Hjelp til tyding av gatenavn i Oslo


Gjest A. Vidvei
 Del

Recommended Posts

Gjest A. Vidvei

Jeg klarer ikke å kopiere siden i kirkeboken over i noe bildeformat, og får ikke lov til å sende vedlegg i annet enn jpg eller gif. Tror formatproblemet skyldes at jeg sitter på en laptop, og ikke får Print Screen og andre tips jeg har funnet her i forumet til å fungere... Noen som har noen gode råd? Jeg har nå kopi av kirkeboksiden i MS Word-format.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Lovise Elisabeths foreldre er Arne Nielsen Sæther, kongl. Fuldmægtig, og Hustrue Cathrine Sophie født Rolsdorph i Theatergaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A. Vidvei

Du verden. Jeg tror deg, og er enig, men dette var dyktig. I tillegg til at det var veldig hyggelig gjort å streve deg gjennom sidene i kirkeboken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Håkon Christiansen

Til A Vidvei (1) og (5): selvom du ikke klarte å få lagt inn lenke, så ville du nok gjort det litt enklere for oss å finne dåp nr 236 om du hadde oppgitt Folienummeret (sidetallet) som står øverst t.v. Det går nemlig an å skrive inn folienummeret i stedet for å bla seg fram. Nå begynner 1854 på Fol 257, og 1855 på 347, da burde 26 august være rundt Fol 310 (riktig var 318). Slik kan man slippe en masse bla'ing. Dette bare som tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Dersom du ser øverst på sidene i visningsprogrammet for skannede kirkebøker, ser du et felt som sier 'Bildeinformasjon': dersom du ber om f.eks. 'øverst' her vil du få opp 2 forskjellige lenker øverst.Den ene lenken er en permanent sidelenke, som er den du bør bruke når du legger linker inn for å få hjelp til å tyde noe (da kan vi bla i kirkeboken, og sammenligne bokstaver osv.Den andre linken er en permanent bildelenke. Dersom du klikker på denne, får du opp kirkebok siden i et jpg-format. Dersom du høyreklikker på kirkeboksiden da, får du valget om 'lagre bilde som' - denne permanente bildelenken ser f.eks. sånn ut: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.