Gå til innhold
Arkivverket

[#41698] Anna Hansdatter, f. ca. 1879, Sørdal, Hamarøy


Gjest beate hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest beate hanssen

Hei! Jeg leter etter søsteren til min oldemor Olea Marie Hansdatter. Søsteren heter Anna Hansdatter (Pedersen), f. ca. 1878 Sørdal, Hamarøy/NO. Datter av Hans Peter Pedersen, f. Sørdal, Hamarøy og Jonette Jensdatter, f. Halsen, Hamarøy.Alt familien vet om Anna er at hun emigrerte til USA, men ikke om hun var gift før eller etter hun emigrerte (hun ble gift på et eller annet tidspunkt), og hun døde ant før 1919.Har lett etter henne i ft 1900 og blandt emigrantene, men finner henne ikke.Hans og Jonette hadde enda en datter; Johanna Olea, som ble gift på Kjerringøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beate hanssen

Feil på linkeneOlea ble konfirmert 06.07.1902 i hamarøy.Og Johanna ble gift 13.05.1901 i hamarøy med Johan Petter Antonius Nikolaisen fra Kjerringøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 7 måneder senere...
Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Nå prøver vi igjen:Håper noen kan hjelpe oss med opplysninger om min mormors søster, Anna Jensine Hansdtr.(Pedersen), f,29.09.1877 (og døpt 08.11.1877) Sørdal, Hamarøy/NO. Konfirmert 02.07.1893 Utaker, Hamarøy. Ho emigrerte til USA 'en eller annen gang' etter dette,nen når vet vi ikke.Vi vet heller ikke om ho giftet seg i Norge eller USA, men ho var g.m. en normann og de hadde iallefall fire barn sammen. Jeg vet at Anna døde før oktober 1919,men jeg tror det var ennå tidligere.Håper å finne ut av dette!Mvh Gunhild H.!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Beate Hanssen

Hei!Ved en tilfeldighet fant vi et ca 100 år gammelt kort som ei Anna Tevik med adresse i USA, hadde sendt til min oldemor.Dermed begynte vi å lete: først fant vi noen 'Tevik' i Aure, Møre og Romsdal i FT 1900. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f01569&gardpostnr=69&personpostnr=437&merk=437#ovre>Lenke Så fant vi ei Anna Thevik emigrert til USA den 25.03.1903 fra Kristiansund N. Og hun emigrerte sammen med en Jonas Hovliksen Thevik og sønnen Hilmar Elias Thevik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.