Gå til innhold
Arkivverket

[#41703] Even Torgersen Fjerdrumsmoen, f. 1865


Gjest Erling Myrbostad
 Del

Recommended Posts

Gjest Erling Myrbostad

Jeg prøver å få oversikt over etterkommene til min oldemors søsken fra Ringebu og omegn. Min oldemor hadde bl.a. en søster Marit Engebretsdatter Storhaugen, f. 17.10.1839, trolig på Myrsveen i Ringebu. Død trolig i Gausdal.Marit var gift 12.06.1866 med Torger Hanssen Fjerdrumsmoen, f. 1835. De hadde sønnen Even Torgersen, født 1865, visstnok i Follebu.Jeg skulle gjerne hatt greie på denne familien, f.eks. hvor det ble av Even, og om han har etterkommere. Og om han var enebarn, eller om det fantes søsken, og hvor det ble av disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

EVEN TORGERSEN Christening: 08 OCT 1865 Ostre Gausdal, Oppland, NorwayFather: TORGER HANSENMother: MARIT ENGEBREGTSDRTORGER HANSEN Spouse: MARIT ENGEBREGTSDRMarriage: 12 JUN 1866 Ostre Gausdal, Oppland, Norway Kan det være Even som emigrerer her fra Kristiania, 15 år gammel, i 1880? Sikker er jeg selvsagt ikke, men legger inn lenken [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=emikra1&gardpostnr=26395&merk=26395#ovre>Lenke. Det ser ut som han utvanderer med sin mor… Lenke. Dette er kanskje Torger Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Myrbostad

Takk til dere, Berit og Grethe.Jeg tror ganske sikkert at Grethe har rett i sine antagelser, dette er sikkert familien som utvandrer. Dette indikeres også av at FT1875 indikerer at foreldrene (begge)forsørger Even, samt av at de ikke er å finne i FT1900 i Gausdal. Jeg har søkt på 1880-tellingen for Minnesota og Wisconsin, men finner dem ikke der. Men det kan være at de ankom for sent til å ha blitt med. Jeg skal prøve å forfølge denne videre.mvh Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.